• HeddaBigBum

Go Fika!

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsykon på löpande band!
    Hittills har 4 bakats klart, en kanske är på G i skrivandets stund , och en är fortfarande på jäsning! Flört
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika!
  • HeddaBigBum

Vi är här! Typ ingen semester för oss... fast om jag nu hade semster, så vore det väl som det är nu...

Marianne hörde jag från igår som senast. Det är lugnt nu och hon är vid bättre mod. Hon hade då ställt in sig på en måndagsbebis. Imorgon är hon 42+0 och blir alltså igångsatt. Men jag har inte hört något idag, så det kanske är på g?

• HeddaBigBum

Lite med uppdatering från Marianne...
    Hon har haft värkar hela dagen idag!

Inatt kanske! Då slipper hon bli igångsatt i alla fall!

• JessicaåIda

Nordenstams är hemma igen

Karaktärsfasthet är ibland ett annat ord för tjurskallighet.
  • Maria från Bahia

Vi är ju typ hemma hela sommaren..... ingen semester här nu. Mark får kanske en vecka i slutet på augusti fast hemma här såklart.

Efter en helgs fest (för så blir det, förbereda, fest, städa) så lever vi fortfarande. Massor att komma i kapp med för övrigt!
    Idag går ju Naomi på dagis (mån tis) så idag är det lite stressigt. Tycker det är skänare att ha henne hemma än till 2. Lugnare här hemma då. Får se om jag ska ha henne hemma helt dessa veckor så jag hiner uträtta ärenden och så.

Naomi har varit hos min syster nästan hela helgen och på junibacken. Hade varit bra med pippi men resten var hon typ rädd för

Mia: Roligt att min pappa känner din pappa (eller hur det var?).
    Inget nytt om vår dator. De hade problem att få ut info från den, så jag hoppas inte på något.....

Idag är en stressig dag så vi hörs.

• fairymi

Nä vi e oxå här...

Tack för i lördags Maria! Jättetrevligt o gott! Men fy faen vad paddor det var på vägen hem!. Floff dunk floff dunk floff dunk lät det när vi körde hem Vidrigt! Men efter det där regnet som kom så är det klart att de flyr från sina små pölar, men vad ska de upp på vägen för...

Mia, Johannes skulle kolla med en kollega ang detaljer. Han sa bestämt att tätskiktet SKA någon certificerad göra men resten skulle inte vara något problem. Återkommer senare

Håller tummarna för Marianne!

Ska nu slänga Cornelia i poolen o lägga mig själv i solen för att få lite sol på mig. Skönt då det inte är jätte varmt ännu.

• hejlis

Fairymi: Jaaaa, vad bra att du frågat! Då kanske han "har"ngn som kan fixa tätskiktet då (ja,ja får väl kosta då...muttrar...) och ngn annan, hm, lite..ehhhh... "billigare" ..som kan göra resten. Toppen att han vill kolla åt oss!! Hälsa och tacka.

Vad skönt att höra att Marianne iaf är/var vid gott mod. NU BORDE ju värkarna ge resultat!! Hoppas, hoppas....De kanske ger lite värkstimulerande om hon inte kommer igång ordentligt själv nu då? Å då borde det ju "raska" på lite. Men alltså, våra två blir ju nästen jämngamla nu

Jessica: Är ni friska och krya nu?

Maria: Jo, din och min pappa har gått i samm klass, som "små" hehe...och vad jag vet så träffas de en ibland nu också. Tror att pappa har varit på några fester(maskerader???) hos din pappa. Sedan umgås ju papa en hel del med grannen Uffe. De åker mc ihop och så.

• Maria från Bahia

Mia: Ja så var det ja. Roligt
    Jag hesar säkert varit på fest med din pappa hihi!

Idag hände äntligen något positivt (har varot en del tråkigt på sistone). De ringde från data färetaget och sa att de tror att de lyckades rädda det mesta på vår hårddisk (fick samtal färra veckan som inte lät så lovande). Så nu återstår att se om det kommer kosta 600 eller 1200. Jag sa att om de inte klarade på 2 timmar fick de va - timlön 600 alltså. Men glad är jag och hoppas att våra kort finns där

Ikväll har jag förutom att springa suttit och fixat men allt med Me&I. Mina boknigar och 50tal köpare som jag tagit över från min granne. Jag ser verkligen fram emot det här!!!!

På tal om det, ngn som har en gammal kabin/resväska som ni vill bli av med/sälja. Jag behöver en........

• HeddaBigBum

utifallatt ni inte fått SMS:et...

Nu är han här! 8850 gram, 52 cm lång. Mörkt kort hår. Förlossningen gick kanon och ganska fort...

STORT GRATTIS!!
  • Maria från Bahia

Många grattis till Marianne.....vilket kämpande!!

Stor kille,tror inte jag hört talas om den vikten på en nyfödd. Inte undra på att han kämpat för att ta sig ut!!!

• Maria från Bahia

Många grattis till Marianne.....vilket kämpande!!

Stor kille,tror inte jag hört talas om den vikten på en nyfödd. Inte undra på att han kämpat för att ta sig ut!!!

Svar på tråden Go Fika!