• HeddaBigBum

Go Fika!

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsykon på löpande band!
    Hittills har 4 bakats klart, en kanske är på G i skrivandets stund , och en är fortfarande på jäsning! Flört
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika!
  • HeddaBigBum

Mia:
    Jag tror också på en kille... men... jag gissar alltid fel på andras magar, så det är nog en tjej!

Jag vet inte vad det är med Luke, men vid varje måltid de sista 3 dagarna eller något har han spillt sitt glas med mjölk/vatten/saft. Jag blir fan tokig! Vid matbordet beter han sig som en tonårspojke som har noll koll på sina lemmar.

På tal om tight i kassan så har vi en marginal på 55 öre den här månaden, och nu är mjölken slut. Barnbidrag på fredag, så vi dör inte. Men till frukost blir det ju ingen mjölk att dricka för barnen. Och Luke är ju slugare än så, så han ska ju givetvis ha saft istället. Men när han spillde även det glaset och jag reagerade med:
     "VAAAARJE DAG Luke! Vaaaarje dag spiller du ditt glas!!??!!"
    då acepterade han vatten utan protester. *chock* Han inser nog också att han varit otroligt klumpig på sista tiden.
    Och när man varit arg på honom säger han alltid (efter ett litet tag):
    -Nu är jag glad mamma!
    Jaha, kul för dig'rå! Räcka ut tungan Då är grälet typ slut, för han är ju glad igen... Han har förlåtit mig eller nåt!

• Fragglerock
    Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • HeddaBigBum
    Fragglerock skrev 2007-07-18 13:27:45 följande:
    tomma hot, eller?
  • Maria från Bahia

Äntligen har vi ju fått upp solfångare med resultat. 28 i poolen idag. Hääääärligt!!

Mia: Bra att allt är bra. Tyckte inte din mage såg såååå stor ut, men du kan ha rätt i att den är stor även på längden. Så blir den bamse när den sjunker ner!!!!

Hedda: Som oss! Tur att barnbidrag på fredag!!!!
    Har fått använda det sista på mitt företagskort nu. Inge kul!
    Men på något konstigt vis överlever man alltid. Sa just till min granne med 3 barn att jag är så avis. Hon blir sur ibland när hennes man jobbar över middagen, men hans lön och förmåner - ja tack! Två bilar, bensin, 2 mobiler - betalt. Städhjälp (all städ inkl fönster, badrum) 1 gång per vecka!!!! Och så har hon själv ett jobba hemifrån ca 2tim per dag jobb med lön i marks klass genom hans företag. Inte illa! Skulle inte låta honom sluta

Men de har som oss genomlidit samma sak så det är de värda!

Dags att försöka få damen i fråga som inte sovit i säng. Hoppas det går lätt då......
    Igår sov hon på soffan kl 17.30 och sedan hela natten. Osäker om hon sov på dagis. Vet att de såg på TV (!!!!) på dagis och att hon fått någon annans napp (irriterande nu tjatar hon om napp igen). Nåja, i morgon är det min arbetsdag. Ska bli härligt med "semester".

Har ännu ej fått svar om plats för troy. Vill veta, behöver at ut med FP om ekonomin ska fungera!!!

• Maria från Bahia

Äntligen har vi ju fått upp solfångare med resultat. 28 i poolen idag. Hääääärligt!!

Mia: Bra att allt är bra. Tyckte inte din mage såg såååå stor ut, men du kan ha rätt i att den är stor även på längden. Så blir den bamse när den sjunker ner!!!!

Hedda: Som oss! Tur att barnbidrag på fredag!!!!
    Har fått använda det sista på mitt företagskort nu. Inge kul!
    Men på något konstigt vis överlever man alltid. Sa just till min granne med 3 barn att jag är så avis. Hon blir sur ibland när hennes man jobbar över middagen, men hans lön och förmåner - ja tack! Två bilar, bensin, 2 mobiler - betalt. Städhjälp (all städ inkl fönster, badrum) 1 gång per vecka!!!! Och så har hon själv ett jobba hemifrån ca 2tim per dag jobb med lön i marks klass genom hans företag. Inte illa! Skulle inte låta honom sluta

Men de har som oss genomlidit samma sak så det är de värda!

Dags att försöka få damen i fråga som inte sovit i säng. Hoppas det går lätt då......
    Igår sov hon på soffan kl 17.30 och sedan hela natten. Osäker om hon sov på dagis. Vet att de såg på TV (!!!!) på dagis och att hon fått någon annans napp (irriterande nu tjatar hon om napp igen). Nåja, i morgon är det min arbetsdag. Ska bli härligt med "semester".

Har ännu ej fått svar om plats för troy. Vill veta, behöver at ut med FP om ekonomin ska fungera!!!

• HeddaBigBum

Maria:
    Vi är nog många många många som har det knapert. Idag lekte vi med Eliaz & Lowe (och mamma Malin) och de sitter i samma jävla båt. Till skillnad från mig hade hon 200kr kvar den här månaden och på vägen hem från lekplatsen köpte hon mjölk åt oss! hahahahaha!
    Nästa månad kanske det är jag som köper äpplen åt dem!

På tal om Eliaz... Han har precis fyllt 3 nu i juli och han kan skriva sitt namn!!! Alltså den pojken!!! Han pratar som en 5-åring ungefär. Ett ENORMT ordförråd! Ibland bara gapar jag och kan inte fatta att det bara skiljer 6 månader mellan honom och Luke. Beteendemässigt är de ungefär lika, fysiskt är Luke smidigare, men Eliaz kan ju förklara verbalt "down to the preposition" vad han vill och vad han känner...
    Jag tror inte Luke har finmotoriken att skriva sitt namn. Eller kanske? Han känner igen sitt namn, men mer än så är det nog inte! Räcka ut tungan

• HeddaBigBum

På tal om något helt annat...
    Var ligger brandstationen i Haninge?

• hejlis

Brandstationen ligger: Kör till rondellen vid Ica Maxi, ta höger i den (åt vänster ligger Maxi) och kör upp till rödljusen (ligger några 100-meter upp ). Ta vänster där, och sedan är det första vänster..tror jag...Men man ser från vägen om det är rätt eller inte.

• fairymi

Oj Hedda det var duktigt av honom! Ja en del barn har verkligen lätt för vissa saker.
    Lika knapert här med...Vet ni hur många variationer på köttfärs man kan göra...med typ bara ketchup i? Nja..inte så kul längre.

Städhjälp...jo det skulle inte sitta helt fel. Har börjat rensa som tusan i alla lådor o skåp . Guud vad skit man samlar på sig alltså. Och kläder i drivor som ska slängas alternativt ges bort.
    Maria, 28 grader! Nice!

Mia, du har jättefin mage! min mage låg på övre på båda men med wilmer var den högre... maybe maybe not..du behöver inga mamma byxor förresten? Hittade några i gömmorna.

• HeddaBigBum

Fasen va' skogen i full med blåbär!!!!
    Någon som har knep att få bort blåbärsfläckar...? Oskyldig

Svar på tråden Go Fika!