• HeddaBigBum

Go Fika!

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsykon på löpande band!
    Hittills har 4 bakats klart, en kanske är på G i skrivandets stund , och en är fortfarande på jäsning! Flört
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika!
  • HeddaBigBum

Äh, men fan, hon ger ju andra barn dåligt rykte!! Inte en endaste tår?? Inga "jag vill inte"??
    Jätteskönt att det går bra ju!! Då behöver du inte gå hem och bara tänka på hur hon har det, utan kan fixa med det som behöver fixas utan att vara helt tankspridd.

• JessicaåIda

nej nej å åter nej!!!Räcka ut tungan

A-Barn; aggressiv, aktiv, abnormiteter, adhd etc etc
    B-barn; Behärskad, behaglig, bra etc etc

Skrattande

Jag är övertygad om att de flesta människor är ungefär så lyckliga som de tillåter sig att vara - A. Lincoln
  • Maria från Bahia

Hallå. tittar in mellan alla måsten
    Troy var inte heller fixerad när jag kom in till BB.....

Igår var det Tungelstadagen. jag hade ju bord där, men Mark och ungarna kärde för fullt, karuseller, hoppborg, ponnyridning, korv, godis, sockervadd, ansiktsmålning. Superkul! Båda somnade när vi kom hem

Har pratat med kontoret om Troys plats och det ser ut som att han får platsen hos dagmamman, men hon var inte säker. JAG VILL VETA NU! Då kan vi ta ut fler dagar tiss han börjar, Mark kan fortsätta vara hemma en dag i veckan (samma peng då han tjänade mer på förra jobbet), och om jag får ta ut lite semesterdagar i pengar (då jag inte får lön de första 2 m¨naderna ungefär) så löser sig hösten och vi överlever. Vill vi sen ha semester finns lite FP dagar kvar så mondre problem med tanke på om jag tar ut de få jag har i pengar.
    MEN om han inte kommer in så ser jag faktiskt ingen lösning på hur vi ska klara hösten/vintern. Usch! Nåja, vi håller tummarn hårt!

• hejlis

Måste väl även börja kolla på vinteroverall till Hanna. Även om det känns avlägset...Ingen aning om vad man ska köpa för storlek! Hon har ju 86 eller 92 i byxor, och i tröjor oftast 92. Ibland fungerar en stor 86:a eller en mindre 98:a. Att köpa 98 känns ju gigantiskt stort?? Hon måste ju kunna röra sig utan en massa "byls". Men 92 kanske blir för litet??? Ni andra med "små" barn( Agge/ Luke = vi som bor i Åbylundsområdet där det är ngt fel på vattnet ) Vad köper ni?

• HeddaBigBum

Mia:
    Hmm... jag får väl dra fram vinterkläderna å kolla. Han fick ju ett jätefint set mot slutet av förra vintern... Det var i storlek 86 och jag är väl kanske för optimistisk om jag tror att det kommer passa i år också? Sen fick han ett minst lika fint set av grannen, som han hade fått av sin farmor/farfar med som var för smått. Men jag tror det var storlek 104 eller nåt, och det kommer definitivt vara för stort. Suck... får kanske också ut och leta. 98 kanske? Även om 92 passar nu i överdel så kanske det blir för smått. Det ska ju räcka till feb-mars-apr. Alexis får nog knalla runt i pojkoveraller... om jag inte blir för svag. *hehe*
    Men som sagt, något fel på vattnet här uppe!

• Fragglerock

Vi provade vår 86 overall från förra året och njääää, det var nog oxå optimistiskt tänkt! Stackars kunde ju knappt röra på sig! Så vi köpet nog 98 fast det låter enormt och förmodligen kommer var det oxå. Men snål smålänning som man är så kanske man ska dra till me 104... *hehe* Jag åkte ju på att köpa en overall när det bara var pyttelite kvar av vintern och NEJ det vägrar jag göra i år!

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • Maria från Bahia

Vi har en overall 98 som jag TROR Naomi kan ha i år för den var stor förra året men fungerade. Men den blir extra för inte så bra i blött. Sedan köpte jag två delat just för att det skiljer i storlekar uppe och nere på Naomi. 98 i byxorna och 104 i jackan. Hoppas hon ska kunna ha hela vinterna. Har inte provat det på henne men det ser rätt stort ut. Samma jacka i 92 var smått slutet av förra vintern.....
    Men jag är snål och köper hellre lite större......

• fairymi

Igår hade jag o Cornelia en heldag på Skansen. Ormklappning, ponnyridning o karusellåkning var höjdpunkterna, så när vi kom hem vid 20 snåret var det en mycket trött o nöjd tjej som hade liite svårt att somna Jätte härlig dag

Jag hoppas C kan ha sina kläder från förra året...har inte grävt fram dem ännu. Däremot hoppas jag verkligen Wilmer kan ha Cornelias "gamla" overall o skor men han är ju snäppet större så det återstår att se.

Maria, att det ska va så j**la svårt att få ett besked!!!
    Pratade med jobbet nyss. Jag måste byta avdelning då jag kommer tillbaka. Så jag får inte ens min gamla tjänst med småttingarna utan det blir 3-4 åringarna istället. Åh jag vet inte hur jag ska göra!!! jag får bara ont i magen när jag tänker på det.

• Maria från Bahia

Jo jag blir galen, har jagat dem på kontoret och hon är aldrig där, nya besked varje gång tills hon gick för dagen. Hennes kollega kan inte ge några besked!! SÅÅÅÅ IRRITERANDE!
    Angående mitt jobb får jag ju ta vad för "skräp" som blir över och jag har inte hört ifrån dem vad det blir. Skulle höra något i augusti. Att det ska vara så j-vla svårt att få återgå från mammaledig till "vanlig" människa!!!!!!

Marie, ja de är ju roliga på ditt jobb. Hur känner du att jobba med de större? Bättre eller sämre för din rygg etc?

Svar på tråden Go Fika!