• HeddaBigBum

Go Fika!

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsykon på löpande band!
    Hittills har 4 bakats klart, en kanske är på G i skrivandets stund , och en är fortfarande på jäsning! Flört
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika!
  • HeddaBigBum

... om man ändå hade ett jobb att vara irriterad över...

ok, nu har vi provat vinterkläder och
    1) 86-kläderna (skidbyxa, täckjacka) passar fortfarande! Alltså, perfect fit, men inte för smått.
    2) 104-kläderna (skidbyxa, täckjack) passar också! Hängslena är då dragna över axlarna och ärmarna på jackan lite långa, men det går.

Men... men... ungen kommer säkert växa så 86-kläderna bli för små och vara skit-piss på ärmar som är för långa, så vi kommer säkert få köpa 98 i alla fall!

• HeddaBigBum

Jag har nu hotat Marianne att vi ska ha Halloween-festen hemma hos dem... annars får vi väl aldrig träffa Hugo. Men inte ens det bet.
    Ska vi bara dyka upp dag? Hela gänget? Vi kan ju köra vanligt knytis. Den enda skillnaden är att värden inte vet om när, eller hur många som kommer.
    Good idea? Bad idea? Räcka ut tungan

• JessicaåIda

Jag är med... Räcka ut tungan

Jag är övertygad om att de flesta människor är ungefär så lyckliga som de tillåter sig att vara - A. Lincoln
  • Maria från Bahia

Jag är med......

Usch, jag mår skit. Har fått tag i placeringsassistenten som ska prata med Boman. Kanske inte finns plats hos dagmamma pga särskilda behov på barn eller för många små redan. Vi har inte råd att stretcha på FP och dagarna kommer inte räcka annars. Hoppas på att hon får tag på henne idag och att jag får svar. Annars får jag lägga ner naglar och jobba 100% plus Me&I och aldrig se mina barn och i så fall kan vi kanske överleva till januari, men frågan är om det finns plats då!! Och ha en i Tungelsta och en i VH fungerar inte med 1bil och de tider vi har.
    Ska man behöva ta lån eller flytta för att man har barn här eller?????

• Maria från Bahia

En gladare Maria berättar att Troy börjar på Färglådan 1oktober! Så vi kanske ses Marianne

Lite knöligt med en i Tungelsta och en i Lida men betydligt bättre och man måste inte ha bil!!!!

• HeddaBigBum

Vad skönt Maria!! Då kan du ju genast ställa antingen Naomi i kö till Färglådan, eller Troy i kö till ?Syskonstugan?.

• Maria från Bahia

Troy står kvar i byteskö till Speldosan där Naomi går......

Nu till en annan fråga, ni som jobbar eller har lite koll, hur länge går era barn på dagis eller tex Marie, hur länge går en "genomsnittsunge" på dagis?

Ungefär 30min extra vid lämning kommer det att ta på vintern när vi har på olika dagis utan bil. Det är om jag har råd att åka bil till jobbet. Annars gäller samma vid hämting och jag har ca 1timme och 20 min restid kommunalt.

Men i bästa fall kommer våra barn gå på dagis så här:

Mån-ons: 9-17.00 (Naomi kommer nog bli 8.45-17.15)
    Tors: Troy ledig Naomi 9-14.00
    Fre: 9-16.00

Varför har man då skaffat barn????????? Hemma 17.30 sover 19.00.
    I alla fall, har vi barnen mer på dagis än genomsnittet då?

Vi hoppas eventuellt på att Mark ska kunna vara föräldraledig 2dgr i veckan åtminstone året ut tills Troy blir lite vanare, men får se om det går.

• HeddaBigBum

Jaadu... Det blir ju som sagt inte så många timmar kvar på dygnet. På så vis har vi det ganska bra med våra nattugglor. Dino får massor med timmar med barnen varje kväll för de blir då fan aldrig trötta!
    Men ert "bästa schema" är nog inget ovanligt...

• Maria från Bahia

Våra tider passar ju bra för Mark med tanke på sovtider eftersom de vaknar tidigt och hinner vara med honom en stund på morgonen. Sen är de ju bara tråkigt att han jobbar helger också........

Men men, vi överlever väl

Svar på tråden Go Fika!