• MissHellen

Unga som längtar efter barn

Nu håller ju tråden på att ta slut, så vi måste fixa en ny :)

Välkommna alla gammla o nya, nu är de bara och prata en massa strunt och allvar!

• Svar på tråden Unga som längtar efter barn
  • MariaOMarkus
    MissHellen skrev 2007-08-15 14:04:04 följande:
    Självklart! O barn är ju bland de undebrataste som finns o jobba med, dom är ärlig o helt underbara Mina godingar är ju så klart dom bästa, men de kanske finns ett pra godingar till dej oxå haha
    jaa nåra godinar borde de ju finnas till mej oxå

jag ser oxå barnvagnar och magar överallt..men nu har jag slutat kommentera detta för sambon och nu är det han som kommenterar och säger vilken söt unge det är osv..

jag tror man bara ska ta de lung när man planerar och inte känna nån press..då kan de ta längre tid..
  • skrattigtjej

hur ska ja orka med dagarna hur ska ja orka till vi får utrednings tid

ja orka inte med ifv ja palla inte hoppas mera

e de dags att ge upp och acceptera sig själv som barnlös????

jag är kluven som fan

spåkvinnorna mamma vart hos säger mina syskon ska få barn min största nr 2 exakt tid osv, men med mig säger dem bara snart

Emmy
  • MissHellen

Jag kan lova dej att inget är omöjligt. Tro jag har berättat de för andra i tråden att min mamma var till läkaren eller gyn (vet inte varför precis) o då sa läkaren att om mamma nån gång vill ha barn så skulle hon komma till henna (läkaren) för då skulle hon hjälpa mamma med de, men mamma bara skratta o sa att hon redan hade tre barn hemma o ett till barn kom ett par år efter de Så inget är omöjligt. Läkarna har alltid sagt att mamma är steril, men hon har ändå fyra barn Så man ska aldrig säga aldrig!

• MariaOMarkus
    skrattigtjej skrev 2007-08-15 14:14:11 följande:
    ja ja orka inte mer ja får ingen ägglosning och e praktikst taget steril om ja inte redan e det..för läkarna prata inte med mig ger mig mediciner som inte biter på mighur ska ja orka allt detta ja palla inte mer snart alltså ja känner slutet e närma för detta med barn funders tillomed lämna min kille pg han kan få bättre tjej som står på egna ben och som inte är steril som kan ge han ett barn som han så gärna vill ha..som inte e överviktig som familjen tjata om hela tiden om migkänns som ja e taskig mot honom att ja stanna kvar..ja kanske ska straffas för att ja inte skyddade min lilla syster tillärkligt som små...ja vet inte längre vet bara att orken ha siprat mellan allt...
    Om jag va du skulle jag ta och prata md läkaren som skrivit ut medicinerna och förklara exakt hur jag mår och att jag inte går härifrån föräns jag fått ett bra svar och undersökning osv..

sen tycker jag att du borde prata med din kille oxå och säga hur du mår över detta ,han kanske känner samma sak,att det är han det är fel på..sen kanske det inte är fel på nån av er utan att de bara ta tid (jag vet ju inte hur länge ni har försökt)

eller så kanske ni ska ta en paus i barntillverkingen och fokusera er på varann så länge.de flesta blir ju gravid då de tänker på annat..

Men om de nu skulle visa sig att ni inte kan få barn ( kanske du inte vill höra just nu,men en uppiggande grej) är att ni kan adoptera..ni ger ett barn en andra chans i livet och ni får även chansen att bli föräldrar
  • MissHellen
    Marylicious skrev 2007-08-15 14:15:28 följande:
    jaa nåra godinar borde de ju finnas till mej oxå jag ser oxå barnvagnar och magar överallt..men nu har jag slutat kommentera detta för sambon och nu är det han som kommenterar och säger vilken söt unge det är osv..jag tror man bara ska ta de lung när man planerar och inte känna nån press..då kan de ta längre tid..
    Ja, Klart att du oxå ska få dej ett par godigar

Så "min" taktik funka? De var ju så för våran del oxå, jag sluta prata helt om de o de var ju då min sambo ändrade sej Undebart att de kan funka haha
  • MariaOMarkus
    MissHellen skrev 2007-08-15 14:20:00 följande:
    Ja, Klart att du oxå ska få dej ett par godigar Så "min" taktik funka? De var ju så för våran del oxå, jag sluta prata helt om de o de var ju då min sambo ändrade sej Undebart att de kan funka haha
    jasså..va bra..då ska jag fortsätta och inte prata nåt om barn jag klagar mest på mina minipiller till honom :P
  • MissHellen
    Marylicious skrev 2007-08-15 14:19:25 följande:
    Om jag va du skulle jag ta och prata md läkaren som skrivit ut medicinerna och förklara exakt hur jag mår och att jag inte går härifrån föräns jag fått ett bra svar och undersökning osv..sen tycker jag att du borde prata med din kille oxå och säga hur du mår över detta ,han kanske känner samma sak,att det är han det är fel på..sen kanske det inte är fel på nån av er utan att de bara ta tid (jag vet ju inte hur länge ni har försökt) eller så kanske ni ska ta en paus i barntillverkingen och fokusera er på varann så länge.de flesta blir ju gravid då de tänker på annat.. Men om de nu skulle visa sig att ni inte kan få barn ( kanske du inte vill höra just nu,men en uppiggande grej) är att ni kan adoptera..ni ger ett barn en andra chans i livet och ni får även chansen att bli föräldrar
    Oj så smart du låter Mary Helt rätt sagt!

Adoption har vi ju redan pratat om
  • MissHellen
    Marylicious skrev 2007-08-15 14:21:48 följande:
    jasså..va bra..då ska jag fortsätta och inte prata nåt om barn jag klagar mest på mina minipiller till honom :P
    Ja, De funkar helt klart. I alla fall på min karl De tog inte så värst långt din häller haha

Nu har ju jag/vi inte haft nåe problem med piller i huvudatget.. Har ju bara haft korta perioder, iomed att jag inte tål dom. Men jag förstår hur du känner.
  • MariaOMarkus
    MissHellen skrev 2007-08-15 14:22:14 följande:
    Oj så smart du låter Mary Helt rätt sagt!Adoption har vi ju redan pratat om
    jaa jag tycker de jag sa lät bra..får hoppas hon inte tar illa upp bara
    jaa precis,det är ju alltid en utväg lr va man ska säga då man försökt länge
    min föräldrar försökte 6 år innan min bror kom..tänk vilka besvkelser i alla dom åren..hua,nästan så man grinar (eller så är jag bara känslig idag )
  • MariaOMarkus

MissH hur lång tid tog de innan din sambo ville ha barn ?..

jaa jag vet inte om jag tål dessa piller heller..får bröstspänningar av dom och de är ju inte trevligt då sambon vill kramas :P

Svar på tråden Unga som längtar efter barn