Marylicious skrev 2007-08-15 14:19:25 följande:
Om jag va du skulle jag ta och prata md läkaren som skrivit ut medicinerna och förklara exakt hur jag mår och att jag inte går härifrån föräns jag fått ett bra svar och undersökning osv..sen tycker jag att du borde prata med din kille oxå och säga hur du mår över detta ,han kanske känner samma sak,att det är han det är fel på..sen kanske det inte är fel på nån av er utan att de bara ta tid (jag vet ju inte hur länge ni har försökt) eller så kanske ni ska ta en paus i barntillverkingen och fokusera er på varann så lä
nge.de flesta blir ju gravid då de tänker på annat.. Men om de nu skulle visa sig att ni inte kan få barn ( kanske du inte vill höra just nu,men en uppiggande grej) är att ni kan adoptera..ni ger ett barn en andra chans i livet och ni får även chansen att bli föräldrar
jo grejen är att min förra gyn i detta länet (överläkare) tillsammans med en praktiserande läkare utbrast oj då detta såg inte alls bra ut, när dem upptäckte min sjukdom i ultraljudet, allså pco-s och sedan kollade hon på mig sa ja vägde för mkt..
vist 30kg för mycket.. naiv som man är dränker man sorgerna såklart..
på min 19åriga födelsedag i fjol lyckades ja bli av md 18kg på 3 dagar, då hormoner binder vatten var dessa 18kg vatten dårå...
ja blev överlycklig men nekdes behandling trots ja bönade tjatade och bad..
Ja blev förbannad ifrågasatte deras sätt arbeta, dem förklarade då dem inte tar åt sig mitt fall ifall det är så att ja har endomtrios istället som stora syster och mamma har..
Ja utbrast bara va fan vadå, kontakde denna nuvarande läkarn ja ha nu..
efter mycket tjat och gnäll på besöket i mars fick ja utskrivet provera, tack vare mamma tjatade på henne, genom blodprov fick dem KONSTATERAT JAG HAR PCO-S
men dem är fortf osäkra för det är tydligen nåt mer, ingen av dem berättar...
jag är livrädd och inte bra hur min livmoder ser ut...
ja mamma misstänker ja ha större chanser för fler börd om ja blir stimulerad, eftersom dem vägra sätta in behandlingar ingen är säker och jag är ev lactos intolerant, kan vara därför ja inte tålde proveran som ja tog för mensen..
vi ha försökt exakt 2.5år nu...
vi väntar som sagt på utredning för killens simmare..
om de e minsta fel påå dem sätts vi upp på ifv pg att pcoare ha större chans lyckas på de..
vi ha varken ork råd elle lust med ifv just i detta stadiet vi är i nu :-/