• MissHellen

Unga som längtar efter barn

Nu håller ju tråden på att ta slut, så vi måste fixa en ny :)

Välkommna alla gammla o nya, nu är de bara och prata en massa strunt och allvar!

• Svar på tråden Unga som längtar efter barn
  • Barnakär

Jag är 17 och han fyller 20 om några dagar och självklart har jag inga pengar till en present..
    Det går en buss utanför honom ända fram till dörren till mig, 30 minuter. Alfons har även bil så..
    Han syftade mer på att han jobbar hela tiden. Han delar med sig med pengar, det gör han, men han kan inte offra sig på något annat sätt. Tanken var att köpa en skitlägenhet och rusta upp den, precis som vi tänker göra nu och jag föreslog att vi kunde köpa en billig lägenhet i södertälje, han har bil så han har det inte jobbigt och jag har då 5 minuter till skolan. Härifrån, hemmifrån eller från sumpan så tar det 1 ½ h precis för att ta sig till skolan och börjar man 8, ja, då måste jag börja åka vid halv 7 och blir tvungen att gå upp 5.30.

Förut bjöd han mig hela tiden, på kläder och allting, och så fort jag fick pengar av mamma eller någon så var jag tvungen att ge dom till honom för allt han har gjort för mig! Då sa jag till honom att han kan faktiskt inte bjuda och sedan begära pengar för det! Så det har han slutat med åtminstonde..

Såg just på Oprah. En kille som skrivit upp exakt allt han gett till sin flickvän, lagade han mat till henne så skrev han upp allt, vad en enda lök kostade! Sedan krävde han henne på pengar, hon vägrade och då gav han henne 10% rabatt för att hon var så ledsen.. HAHA! Sjuka människor..

• AngelicaJ

Ursäkta att jag lägger mig i :P Men jag tycker det är självklart att den som har mest pengar betalar mest. Det är svårt att få jobb och ännu svårare är det att hitta något som ger bra betalt. Bor man tillsammans så är det ju gemensamma utgifter och inkomster man har, anser jag iaf. Har haft tur med mina 2 sambor (heter det så? :P) jag haft. har jag inte fått ut lika mycket så hjälper de mig med pengar. Nu har vi i stort sätt gemensam ekonomi vilket är jätte skönt =) Men ibland kan jag få dåligt samvete för att jag inte betalar lika mycket =/ Men kanske kommer tider då han e arbetslös å jag kommer få stå för den dtörsta biten av inkomsten.

• MariaOMarkus

Barnakär - nej bjuder man på når så ska man inte kräva pengar tillbaka då bjuder man inte då lånar man ju bara pengar för att man vill ha en viss grej. de går ju itne i längden.

usch hemskt tid att gå upp på :/ pendlade då jag bodde hemma förut och gick upp halv 6 och va hemma vid 15-16 på efrermiddagarna de va ibnte så mkt man orkade då man kan kom hem..man va helt slut :/

men herregud vilken sjuk kille :o att man gör så..

• Barnakär

AngelicaJ, Ingen fara - du är välkommen och självklart är det som du säger! Han VET att jag inte tjänar lika mycket och för mig är det en självklarthet att han måste acceptera och förstå att jag inte har råd att gå på bio fyra gånger i månaden och äta uta varje dag då jag bara har 1050:-/mån. Om han så gärna vill det, då får han bjuda mig men han ska inte komma och klaga på vad jag gör med mina pengar. Jag har rätt dåligt med kläder och jag köper hellre en tröja för 100:- än ser en film på bio än väntar och hyr den eller ännu bättre, laddar ner den.

• MariaOMarkus

AngelicaJ håller oxå med dig i de du skriver. visst ska man dela på allt då man är sambos.

• Barnakär

Mary; Jo. Han är perfekt annars. Han är snygg, trevligt, JÄTTEomtänksam, ÄLSKAR barn mer än allting annat men vi småbråkar rätt mycket och då alltid om pengar. Vi sa att han köper sitt utan att jag lägger mig i och vice versa. Han fick köpa sitt bildljud för flera tusen och jag fick köpa mina kläder men åter igen, tillbaka till ruta ett.

• AngelicaJ

´Jag tycker iofs att man ska bidra med de pengar man har så av de pengar du får kanske du proriterar att betala en del av hyran. Sen att du sparar någon hundralapp till nöjen är väl ok. Men eftersom jag valde att flytta såpass tidigt så får man leva snålt. Det är ju ändå ett val man själv gjotr.

• MariaOMarkus

Barnakär - jaa det är inte lätt att var sambo tycker jag. Tyckte de va super kul ibörjan men när småbråken kommer fram så vill man bara mer och mer därifrån. men jag pratade ut med killen innan jag åkte så vi får väl se om han fattar poängen nu,ändrar han sig inte och lyssnar på mig så kommer de inte funka..

att man alltid måste säga till killar hela tiden,att dom inte kan fatta saker själv ibland..så som vi tjejer gör

• Barnakär

AngelicaJ, Självklart självklart! Det är inte så att jag tänker ge honom 500:- och behålla 2000:- till mig själv utan snarare tvärtom! Sedan ska jag självklart försöka hitta extrajobb men funkar inte det, då vill jag att han ska acceptera och förstå, inte klaga och tro att jag ljuger för att slippa jobba vilket jag nästan är säker på att han kommer göra ifall situationen blir så..

• Butikslager

barnakär: Förstår precis vad du menar med "Köp det då! nej just ja, du har ju inte pengar.." min förra kille var likadan! Vi bodde ihop, jag gick i skolan och han fick A-kassa.. Sen när det blev bråk om någonting så var det alltid, men du betalar ju inte ens.. osv. Jag blev tokig. Kanske därför vi inte är ihop idag.. :P

Förresten, om jag kommer till sundbyberg så hakar jag gärna på och klättrar! DET ÄR JU DET BÄSTA SOM FINNS. Jag älskar att klättra. :D

har jobbat som en gnu flera veckor.. Har idag jobbat 16 dagar i sträck. Känner mig lagomt mör.

Svar på tråden Unga som längtar efter barn