• MissHellen

Unga som längtar efter barn

Nu håller ju tråden på att ta slut, så vi måste fixa en ny :)

Välkommna alla gammla o nya, nu är de bara och prata en massa strunt och allvar!

• Svar på tråden Unga som längtar efter barn
  • MariaOMarkus

Barnakär - jaa jag hänger absolut med och tränar,måste börja med de nu..man m¨r ju bättre och får mer energi till saker när man tränar =)
    jag hoppa jag oxå får jobb snart så jag oxå få lite mer inkomst =)

• Barnakär

Mary; Fast det dröjer ett litet tag, du ser ju hur lägenheten/källaren ser ut.. Det är ju lite jobb kvar så det lär bli inflyttning lagom till nyår eller början på året iallafall så vi kan ju återkomma om det men det är iallafall någonting jag ser fram emot. Vill verkligen träna på gym eftersom det känns mer som träning och att jag då gör det jag ska eftersom jag betalar för det! Hemma skiter det sig alltid :)

• MariaOMarkus

Barnakär - joo de kommer ju ta sin tid att få iordning lägenheten men fin kommer den bli =)
    jaa de ska bli trevligt å ha nån att träna med..så tråkit och gå själv på gym..

• Barnakär

Jo precis, det säger jag också till Alfons. Oavsett om man sedan lyssnar på musik åt varsit håll så känns det ändå bättre :)
    Vi kanske kan ha spa-kvällar sedan hemma hos mig ;) Håller på och övertalar alfons om att skaffa bubbelpool! :D

• MariaOMarkus
    Barnakär skrev 2007-08-21 14:00:22 följande:
    Jo precis, det säger jag också till Alfons. Oavsett om man sedan lyssnar på musik åt varsit håll så känns det ändå bättre :)Vi kanske kan ha spa-kvällar sedan hemma hos mig ;) Håller på och övertalar alfons om att skaffa bubbelpool! :D
    jaa jag tränade med en kompis förut(inte kompisar längre) då tränade vi på varsitt håll och lyssnade på ipod osv..kändes ändå kul att ha nån att gå med fast man itne pratade hela tiden =)

jaa de får vi ha =) försök och övertala honom hehe
  • Barnakär

Mm, bra att någon förstår iallafall! :D
    Jo, jag är på god väg! Fast det finns en sak som jag hatar.
    Alfons är ju den som tjänar pengar och jag studerar, ännu bara på gymnasiet och det är jag medveten om, han också men ändå ska han hålla på.

Han har sagt att VI ska flytta ihop på riktigt, därav lägenheten/källaren men när vi går på ikea så är han förjävlig! Som iförrgår då vi var där;
    "- Den här mattan SKA JAG ha!"
    "- Vi SKA HA ett rött kök!"
    "- JAG ska flytta dit.."
    "- MIN lägenheten.."

Det är väll antagligen för att jag är tjej som jag bryr mig men jag blir faktiskt ledsen utav det här. Jag skiter i om han står och pratar med sina kompisar då jag inte är med och säger jag och mitt men då jag står brevid, då blir jag faktiskt ledsen.
    Vi står och pratar med någon och säger "Jag ska flytta!" "Jag ska, jag ska, jag ska..! jag menar, är det så svårt att bara säga "Jag och Matilda ska flytta ihop.." "Jag och min flickvän ska.."

Och det där med pengar.. Jag vet att jag inte kommer kunna betala så mycket men jag ska faktiskt skaffa ett extrajobb men ändå förstår han inte. Bara för att han betalar så är det VI som flyttar IHOP. JAG ska vara MED och bestämma vad vi ska ha, vilken soffa och kök, han ska inte bara köra över mig. Jag är så trött på det!

Vi har redan en gammal säng som är hans gamla säng sedan han var 10 och hans mammas gamla säng och jag känner att då vi flyttar kanske vi kan köpa eget? Men nej, hans DUXsängar MÅSTE vi ha. Jag har också sagt att jag hellre köper en ny säng på 160 än två gamla äckliga på 180. Då han sa "- Den där mattan SKA vi ha!" och jag sa nej, "- Den mattan har jag alltid velat ha!" "-Jaha, men då köper vi en 160 säng för det har JAG alltid velat ha!" "- Köp den själv då! Ajsutdetja, du har inte pengar.."

• MariaOMarkus

Barnakär - du borde säga till honom på skarpen att du inte tycker om att han bara säger "jag jag jag". Det är NI som flyttar ihop och han som flyttar och du bara bor dör. säg till honom vi blir SAMBOS och då ska ni dela på allt,ska ni ha gemensam ekonomi lr varsin ? om duförstrå va jag menar..

och de där med sängarna,KÖPA NYA! de hade jag verkligen övertalat honom om. Ni ska fixa en ny lägenhet och då vill man ju ha nya grejer och en ny säng är ju nästa de bästa ¨då,gäller ju bara att han förstår de och med killar så måste saker säga mer än 5 gåner ibland,tyvärr

han pikar dig med pengarna och de är inte snällt då han vet att man itne får alls mkt när man går på gymnaisiet och sen är du duktig och söker dig ett extrajobb,du borde få beröm inte kritik för du inte har pengar..

• Barnakär

Mary; Jo, jag vet. Jag tjatar och tjatar och han säger bara att han inte tänker på det. Jag kommer hjälpa till med att betala räkningar och så men jag kommer självklart inte kunna betala lika mycket eftersom han tjänar 30 000:- / mån och om jag inte räknar med extrajobb kommer jag bara ha 2500:- /mån (studiebidrag och pappapengar). Jag måste självklart också kunna få leva och köpa kläder osv.

Han säger att jag måste ta ett extrajobb. Men tänk om jag inte klarar av att kombinera studier och jobb då? Jag vet att han bara kommer gnälla och ha sig. Grejen är att vi flyttar för att få vara för oss själva. Just nu bor vi med hans mamma och bror och jag tycker det är jobbigt och har sagt att jag funderat på att flytta hem ett tag tills vi får råd att flytta till eget men då säger han bara "ja, men då kan vi lika gärna göra slut på en gång för vi kommer aldrig att träffas!"

• MariaOMarkus

Barnakär - jaa klart att du ska få leva och göra grjer oxå men eftersom han tjänar mkt mer än dig så inte så konstit att han kommer vara den som betalar mer.
    Ja jag tror de kan vara svårt ibland att kombinera studer och jobb men har du ett extra jobb kan du jobba på lov. då kan du ju få in en del.
    joo jag vet hur det är att bo med sin killes mamma vi gjorde innan hon gav oss hennes lägenhet..tyckte de va för mkt..
    såf örstår om du vill flytta hem ett tag..är de långt ifrån där ni bor nu,eftersom ni aldrig kommer ses som han säger?
    hur gammal är din kille ? *nyfiken* :)

Svar på tråden Unga som längtar efter barn