• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • BeccaGrodan

Dulia: haha det är ju kul att planera iaf

ja vädret vart ju inte lika skoj idag som igår, det blåser som tusan här, lillprinsen har ont i munnen stackarn, dumma tanden, vi har haft helt konstiga tider för sovandet här idag pga det men jag är glad att han sover alls..
    i morgon ska jag till min pappa och äta tårta för han fyller år på kvällen ska jag till en kompis som precis flyttat till viby på middag och sen vid 22 tiden kommer äntligen mannen min hem, åh så jag har längtat.. ska bli intressant att se hur Alvin reagerar på det....

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Frediza1980

BeccaGrodan: Tack för tipset!

jag är också en ny bliven mamma i sollentuna. Vad kul med en tråd där det händer grejer!

• noodle

Ankan jag hittar som sagt var gärna på något imorgon fm.. måste en kort sväng till arbetsförmedlingen först bara, men sen är jag ledig :) På eftermiddagen ska vi iväg och kolla ett par bilar, men har ingen tid för exakt när. Men vi kanske skulle kunna ta oss till stinsen och ta en fika och kolla lite affärer?

• CaS

Åh, känns tråkigt ikväll. Mannen är inte hemma... Alla barnen ligger i sina sängar och sover, vilket är super bra, men jag vet inte alls vad jag vill hitta på. Allt står bara still. Kämpar med att få 4 åringen att vilja somna och sova hela natten i sin säng. Känns så grymt att neka honom våran säng men samtidigt orkar jag bara inte ha alla där jämt! Mammasamvete, mammasamvete... Vill så gärna göra hans rum och säng lite mysigare så kanske han trivs bättre, men det blir liksom aldrig tillräckligt med tid, pengar och inspiration över till att förverkliga det. Suck.

Nu vaknade lilltjejen. Ska söva om henne.

• BeccaGrodan

här har vi en skoj kväll.. Alvin somnade tillslut vid 20.10 (brukar somna19) vaknar igen 20.45, ammar o han somnar om 20.55 sen vaknar han igen 21.25, jag söver om honom med hjälp av vagnen så han somnar 21.30... undra om vi ska hålla på såhära hela natten :/ stackarn han har väl ont, men han har fått alvedon men det verkar itne hjälpa.. dumma tand :/

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • noodle

Cas låter som många av mina kvällar :( är det inget bra på tv ikväll då? Lr har du inget annat skoj du kan hitta på? Och att göra om rummet/sängen finns lite saker man kan göra utan att spendera allt för mycket pengar och tid :) I vårt gästrum har jag tex hängt ett tyg över sängen som en sänghimmel (billigt tyg från ikea, funkar ju med ett lakan lr vad som helst egentligen), och så har jag hängt lite julgransprydnader (glittriga stjärnor och girlanger) med häftstift i tyget (uppe i taket).. äh, visar istället, har en bild:

gastrum.jpg

Man kan ju även ovanför tyget hänga en julgransbelysning så blir det ännu lite mysigare :)

• noodle

Beccagrodan ush stackarn :( hoppas han somnar ordentligt snart.

• Modesty2000

Hej igen! Har kommit hem efter några dagar hos min mamma....superskönt även om man kan bli spattig för mindre med tanke på hur mycket hon vill pilla, peta och bära loppan...första dagen sprang jag efter som en tok och övervakade men sen slappnade jag av och ingrep bara då Fia vrålade :D!
    Verkar som hon hittat sina nattrutiner och somnar mellan 19-21 utan gnäll och 2 dagar har hon sovit hela natten så jag fått väcka henne på morgonen...stackarn höll på att drunkna i all mjölk!

• Ankan1982

hej hej. nån mera som vill till stinsen imorgon vid 13?

Svar på tråden Sollentunamammor!!