*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
Nova76: Man kan välja kort och fil(du laddar alltså ner en fil du sparar - du får ett lösen ord i ett kuvert) Hör m din bank. De på nordea tyckte jag skulle ha fil...eum...fråga mig inte varför.. Har i alla fall fixat så det ligger klart att använda. Verkar smidigt! Och det går ju fortare än posten mm...
Triump: Annars får man väl ge sig ut och samla egna kvistar...Hehe..vilke syn..två höggravida stollor med stödbälte som drar träd...
Triump: Va bra, så jag slipper gå till banken, kan hämta hem det från Bankens hemsida!? Skitbra
Ja du, där va jag flitig. Är faktiskt impad av mig själv. Annars är jag en av de som inte får tummarna loss förrän det nästan blir försent
Oj, vilken aktivitet det är på morgonen
Missisola - grattis till 50% sjukskrivning.
När det gäller fp så komme jag bli tvungen att börja ta ut dagar från 6 juni, bf 20:e. Jag är sjukskriven från jobbet till sista maj och har även sagt upp mig tills dess, så då blir det fp som gäller.
Hoppas det går fort för dom att få i ordning på papperna, för jag kommer inte få mina papper förrän efter 20 maj, vilket jag tycker är sent.
**vinkar**
Kikar förbi men hinner inte kommentera, ska till Bm nu och hoppas få veta hur bebben ligger i maggen (anar ju men...)
triump: Ja, jag är heltidssjukskriven fortfarande. Läkaren insåg att det var ingen ide för min del att komma tillbaks till jobbet för att det är så jobbigt både fysiskt o psykiskt. Jobbar ju som personlig assistent med en multihandikappad kille som inte kan sitta själv, utan man får ha honom i knät hela dagarna, mkt tunga/sneda lyft o så. Så det skulle inte funka med min mage ialf, han skulle inte få plats i knät på mig..
Och min arbetsgivare har bara hand om multihandikappade så dom kan inte omplacera mig heller. Så då tyckte dom att det är bättre att jag är hemma och tar hand om min kropp än att slita ut den där i förtid. Eftersom att jag redan har ont i ryggen efter ryggskottet jag hade förra året som jag fick där på den arbetsplatsen.
Om jag har några tips? Framför varva ner, ta allt i din takt. Får du ont av nånting så sluta direkt med dom rörelserna eller så, nöter du på dom blir det bara mer ont. Slarva inte med att ta korta steg, o gå baklänges i trappor eller som barnen, ett steg i taget. Sen har min sambo hjälpt mig mkt genom att massera ryggslutet försiktigt och knåda ut musklerna i skinkorna ordentligt, det är oftast dom som får min foglossning att bli värre dom dagar jag knappt kan röra benen. Men genom att massera dom så kan jag gå "normalt". Inte sitta med benen i kors, eller ha högklackat, ha sköna skor.
Joo, åker du bil så ta med en kudde eller nåt att sitta på, så sitsen blir rak ist för sluttande, det hjälper oxå lite. Framför allt underlättar det då du ska i och ur bilen.
Det är dom tipsen jag fått av min sjukgymnast, ska fundera om jag gjort nåt mer extra.
A lie: Vinkar tillbax och Lycka till!
Lycka till A lie
Ska också iväg till bm i em och få veta hur pyret ligger, har själv ingen aning, så det kommer bli jättekul.
lill linda. börjar me känna att det inte är någon ide att gå tillbax till jobbet, för bättre har det ju inte blivit. skall rådgöra med sjukgjymnast och ringa bm imorgon.....
Missisola. jag skall gå efter lillindas råd så förutom sjukgym besök blir det lugn och ro....dagens bedrift var nog disken nyss....
har köpt nya balkong möbler kändes enklare än att slipa och måla om...så kommer nog att pyssla lite därute.
A lie och meh lycka till med bm besök...