*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
God morgon tjejjer!
Upptäckte nyss att vi inte får skriva mer i den förra "babbeltråden" så jag skapade en ny.
Hoppas att helgen varit bra o mysig!
Skickar en *kram* till alla som känner att dom behöver en!
God morgon!
Bra initiativ med ny tråd direkt så vi inte kommer av oss. Har själv inte varit särskilt aktiv på sistone, men hoppas på att det lugnar ned sig lite på jobbet snart. Försöker i alla fall hänga med och läsa vad som händer i tråden!
Kram på er!
lill linda: tack för kramen och ffa skapandet av den nya tråden
Någon mer som lider av hormonsvängningar? Själv är jag mer än TRÖTT och tårarna bränner bakom ögonlocken.. varför?? vad har jag att vara ledsen för?? ja när jag frågar mig det blir det ännu värre. har legat vaken ledsen hela natten och störtgråtit i över en timma, maken försökte med allt från vänliga smekningar och ord till att bli förbannad... det som tillslut hjälpte var att han var helt tyst och inte gjorde något, för jag grät verkligen åt allt, mest åt att jag just grät... Säger bara det HORMONER!!!!
A lie: Oj vad jag känner igen det där...Mina hormoner är sådär oxå, varannan dag ungefär.Är det nåt sorgligt eller lyckligt på tv rinner tårarna, kan till o med sitta o fundera på saker som man inte ens behöver tänka på, tex tänk om barnet blir allergisk o vi inte får ha kvar katterna...ja självklart sitter man o lipar igen. Finns det ingen god mat hemma eller frukt, ja så rinner tårarna igen.
Man kan helt plötsligt känna sig jättedeppig helt utan anledning o i andra sekunden flyger man omkring i radhuset med ett leende o allt är toppen. Min sambo lär ju tro att jag är sinnessjuk ibland.. haha.
Japp det är nog det jobbigaste med att vara gravid förutom bäckenet som ska till och bråka hela tiden. Fick knappt någon blund i natt för att jag hade ont. Hatar att böla men gud vad känslig man blir. Känner mig i bland som 15 igen och vill bara skrika och kasta gjerer runt mig om saker inte blir som jag vill...*L*
Jag längtar verkligen till ons då jag ska få se bebin igen. Struntar nästan nu att det är för att se könet jag går dit utan känner att jag gärna betalar hur mycket som hälst bara för att se h*n igen och sen ska det bli kul med att få träffa flera här när vi går och fikar...
Hur många av er är det som kommer?
Fick min barnvagn i Fredags också. Vad stolt man blir. JÄTTE fin. Köpte en sån här disneyvagn för ett bra pris och inte blev man besviken. Ska lägga in en bild nu tänkte jag.
Kram på er
Någon mer än jag som har en baby som buffar så mycket i magen att det är svårt att sova på nätterna? Verkar vara en riktig nattuggla därinne.
Så undrar jag om någon har sammandragningar och om de gör ont. Hittills har mina inte gjort ont, men nu kan det av och till vara värre än värsta mensvärken. *hua*
Godmorgon tjejer!
Uj uj, hormonerna rasar på flera håll i landet. För första gången har jag dessutom i helgen på riktigt känt av att det är jobbigt att vara gravid, att jag inte klarar av allt jag brukat göra innan. Var ute och pimplade i det fantastiska vädret i lördags, och promenerade med hundarna. DET klarar jag inte längre, inte med båda två iaf. Stannade och grät i djupsnön, och kände mig 5 år gammal när jag pulsade mot bilen, hulkandes och med tårarna trillandes nedför kinderna. Vackra eller sorgliga scener på tv gråter jag till, oavsett typen av program.
Motgångar klarar jag inte öht längre, fick punka på bilen imorse när jag skulle till jobbet, och blev ståendes i kylan i 40 minuter innan sambon kom och hjälpte mig. Grät som sjutton givetvis, dels på grund av situationen (motgång), dels på grund av att jag inte klarade av att åtgärda felet själv.
Har också känt av såna sammandragningar jag vet bla lill linda beskrivit tidigare, såna där som gör att man måste stå still och vänta på att de går över. Suck. Och ändå så länge kvar. 100 dagar exakt idag.
signatur: Oja, min mini buffar o sparkar o leker torktumlare i magen dygnet runt. Kan vakna av att jag får en rejäl spark mot revbenen. I helgen har jag varit öm på vänster sida, känns som att bäbisen har bökat så mkt där att jag fått blåmärke på mina stackars revben. Mkt får man stå ut med tjejjer!
O sammandragningar känner jag av nästan dagligen. Får antingen lägga mig ner, eller sitta tills dom går över. Får som mensvärk bakåt njurarna om dom är starkare, men oftast spänner det bara o magen blir lite hård.
Har varit med om tre som ömmat så mkt att jag knappt kunna dra till mig luft, svårt att tänka på att man ska slappna av då det händer, men som tur är går dom över rätt snabbt.
hej tjejer!!
bra att nån tog tag i saken och börja på en ny tråd
ja mina horoner rör sig som en bergodalbana här, har börja få illa mående attacker, kanske är sockernivån som sjunker snabbare nu än tidigare. Viktigt att fylla på förådet oftare*s*
min bebis har börjat bli lite slö tycker jag
rör sig inte alls lika mycket på dagarna längre och kan verkligen ha långa sovperioder så man undrar vad han håller på med där inne....är det vanigt att det är så för han brukar ju buffa runt som en tok på dagarna..lite nojjig!
Jag var hos BM imorse.
Allt såg bra ut men jag klagade lite på mitt stressiga heltidsjobb i kombination med en 1,5 åring hemma och återkommande sjukdommar. Hon insisterade på sjukskrivning men jag ska hålla ut ett tag till.
Men det var bara att ringa när jag tyckte det blev för jobbigt...
Känns liksom knäppt att gå till en läkare för att få ett intyg när man inte är direkt "fysiskt sjuk" utan bara matt och allmänt trött och less - möjligtvis stressad.
Vi får se hur det går.