*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
God morgon, god morgon!
Idag är det städning i lite lagom takt (plocka undan och stöka runt) som gäller. I morgon är det FL-fika hemma hos mig...så lite fint vill man ju ha det...just nu är det ett totalt bombnedslag!!!
Ikväll har jag tvättstugan...men det är ganska lugnt. Maken bär upp och ned tvätten och jag sitter där nere och vaktar samt plockar in och ut maskiner och torktumlare och viker lite. Under tiden brukar maken dammsuga eller stryka eller något liknande...
Ego: fortfarande grymma sammandragningar och hugg...var ner på stan och fikade med FL-mammor igår...och sedan dess så håller mina fogar på att ta livet av mig...så idag blir det till att sitta ner och hålla sig inomhus... Jag har tur att jag inte börjat svullna än (i allafall inte så att det syns, men jag har grymt ont i mina fingerleder, vilket alla säger är vätska...men som sagt inget som syns). I och för sig har jag alltid kompressionsstrumpor på mig efter blodpropparna...så det finns ju ingen plats direkt att svälla på!
Lill linda; Ingen aning om varför man samlar på sig vatten.. De sägs ju att salt kan vara en bidragande orsak, men jag äter verkligen inte alls mycket salt (maken klagar jämt att jag saltar för lite på maten etc)... Var någon som hade nån teori om att det gamla fostervattnet fastnar i mammans kropp av någon anledning
Inte det insta vetenskapligt bevisat förmodligen snarare tvärt om... men vill man kan man väl skylla på det?? För jag undrar då varifrån vätskan i min kropp kommer som sagt...
Missisola: Att studsa fram som en bvattenbalong låter riktigt kul
Specielt jämfört med den ankgång i snigelfart som gäller för tillfället.. Blev tom ifrångången av svärmor i morse och då är det verkligen snigelfart må jag säga...
jag tror att även här studsas det fram snart
idag är en sån dag då tiden fram till bf känns oändligt långt borta, är nu i v 33+2 och det är ju massor av veckor kvar.
Extra rastlös blir jag av att jag verkligen lovat mig själv att ta det lungt idag. dvs sitta i soffan. men det enda jag ser är massor av damråttor och vill helst hugga tag i damsugaren och göra mig lite nytta.. men. icke...
söker mig därför till fl
J***LA skit chef!!!
Ringde mitt lönekontor nu för att höra om min chef har rätt att kräva mig på läkarintyg fro.m dag 3. Vilket han hävdade igår (han sa att jag inte får sjukskriva mig själv i 5 dagar, att det krävs ett intyg från dag 3)
Hon sa att löneadministrationen kräver ett intyg from den 7:e kalenderdagen. MEN att chefen kan kräva ett läkarintyg tidigare.... Detta gör man då någon har många frånvarotillfällen. Hon sa lite mellan raderna, att göra det på en höggravid tjej är väl inte hel vanligt......
Hon gick in och kollade log'en på mig. HAn har knappat in UTAG FLEX på mig idag och igår!! Han vet att jag ligger minus på flexen och allt under -10h dras på min lön. så han har på eget bevåg straffat mig - att jag själv får stå för min frånvaro!!!!!!!!
Jag blev så aaarg så jag nästan började gråta. Hon (lönetjejen) ska prata med honom och bad mig återkomma efter kl 14. Hon sa, att om han kräver läkarintyg så kan hon inte göra så mkt åt det, men nu har jag en läkartid den 19/5 så intyg kommer retroaktivt och då var hon mkt frågande till rätten att sätta uttag flex, på mig.
Argare och argare blev jag. Ringde faktiskt till facket (SIF)
Mannen där bekräftade att chefen har rätt att kräva läkarintyg. Men om jag ringt och sjukanmält mig, vilket jag gjorde igår, så begår min chef ett lagbrott om han sätter flex på mig. "Olaglig kvidning" som det hette.
GGggggggrrrrrrrrrrrrr. FAN (ursäkta) jag som trodde att jag skulle få en klapp på huvudet för att jag jobbat så länge, och som trodde att jag skulle få gå hem med hedern i behåll. Stupid me, stupid stupid.....
/M
MossaQ : Dum chef!!! Chefer har oftast inte koll på saker har jag upptäckt! Och i stället för att ta reda på fakta trampar de i klaveret...
Triump: Solen gör ju att dammet syns - försöker ignorera - i dag i alla fall... Ska på min höjd diska!
Kom på att jag ska ringa till lönekontoret nån dag - har komp timmar jag inte tagit ut och ska se om jag kan få dem i pengar...all kosing är välkommen!
MossaQ ur dum chef!!och jag har märkt att dagen chefer på många plan är lite inkompetenta vad det gäller personalansvar. grrrrrrrrrrrrrr...
Missisola ja var är regn och rusk och mysig åska när man bestämt sig för en hemma ta det lungt dag. ps har du ringt stadsdelskont ang faderskapsbevis?
Massor av kramar MossaQ, kan inte facket göra något...låter ju som ett allvarligt fel av chefen!
Triump: Eum...det har jag ju inte gjort...Ett projekt till i morgon Måste skriva en lista på alla ställen jag ska ringa till!!
Det får inte komma åska nu - tänkte skrutta ut en vända med bältet - och jag har ju gåstavar så...=)
ja jag känner att jag måste ringa fk, bäst att hålla ett vakande öga på dem . så inget går knas med sjukskrivningar och allt.