*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
Tack Triump . Fk var det ja... Har fortfarande inte fått svar o min SGI och så ska jag anmäla mig till infotillfälle...
Triump: Ja hur är det med din sjukskrivning? Du är alltås hemma du med till Bf? Jag fyllde i sjukförsäkran på jobbet i onsdags då det gått 14 dagar..de 14 dagarna som jobbet betalar och då skulle hon skicka in till FK - så man får vänta på att höra från dem??? Och nu kommer jga ju få ett nytt intyg på måndag fårn läkaren - men det har ju arbetsgivaren inget att göra med eller hur??
Har inte heller fått svar om SGI...skickade in pappren för LÄNGESEDAN...mitten av april tror jag...börjar ju bli dags nu...hur ska man annars kunna plocka ut dagar?!?!?
SGI är klart för länge sen här - bara att fylla i för mig, men jag väntar m det till jag varit hos läkaren - hoppas jag blir sjukskriven fram till Bf- för å är det bara att börja ta ut from det datumet....=)
MossaQ: Din chef vet väl att det är dom som skall stå för läkartiden samt kostnaden av läkarbesöket om dom kräver dig på det....om du varit borta mindre än 7 dagar???
Missisola japp de första 14 dagarna betalar arbetsgivaren- har fyllt i... har även fyllt i blanketter från fk för första sjukskrivningsperioden.
Då jag inte kunde återgå till jobbet på halvtid utan fick fortsatt sjukskrivning fram till bf, har det nya läkarintyget skickats till arbetsgivaren, som skulle skicka vidare till fk. så inväntar nu en ny blankett från fk att fylla i.
lite rörig förklaring. och jag är hemma till två veckor innan bf, då jag planerat in semester... och bf är 25juni
Börnen SGI uppgifterna fick jag reda på för en bra tid sedan, bäst att du ringer och stressar dem på FK
*vinkar till Nessie* Har du vaknat nu*ler*
Har du hört från lilla Vonkisgumman.... verkar som hon kommer ansluta sig till "visomfikarheladagarnavidvårtabonneradebord"ligan.---
Hallo missisola.......har inte hört ett ljud från vonkisen.....vet dock att hon har haft problem med uppkopplingen hemma......
Hon skall väl till läkaren på torsdag(tror jag)men hon kommer med all säkerhet joina oss barafikalatadagar
har just orkat palla mig ur sängen...mår inte riktigt bra idag...skall strax åka till huddinge för koll av CVKn....Asih har stora problem med den
Börnen: Skickade in mina i mars, och har inte hört något ännu.. ringde nu, men de kunde inte svara på några frågor pga strömmavbrott i hela sverige. dessutom var vartenda infotillfälle innan sommaren fullbokat utom det 13/6 och då är det ju tänkt att bebben ska vara ute... *suckar* Har väntat med infotillfället för att jag ville ha svar från sgi först.. men u kändes det lite brottom...
Jag har fått papper från FK ang SGI. Måste jag göra något mer??
Uppföljning om knas-chefen kommer efter kl 14. Men hittills har han lyckats såra mig men det verkar som om jag har LAGEN och rätten på min sida.
Det hindrar ju inte med från att gråta ändå..... :,-(
Nu ska jag äta messmörsmacka och sen gå och handla jordgubbar. Järn järn järn (hade 109 idag hos BM)
/M