• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • vonkis

hej hopp i lingon skogen!!! då är man tillbaka på hemma plan igen och jag vägrar åka tillbaka då får dom allt släpa dit mig med tvångströja

blev inlagd för högt blodtryck och äggvita i urinen, yrsel och mådde enbart konstigt i helgen..min bm skicka mig direkt dit på måndagsmorgon och jag blev inlagd direkt. Gissa om jag såg ut som en fågelholk när jag fick åka upp till förlossningen för att skriva in mig!! hade ju liksom inte räknat med att stanna kvar på sös utan bara göra lite fler prover så att dom kunde utesluta havandeskapsförgiftning, men icke sa nicke då blev man inskriven på förlossningsavdelningen rum nr 8.
    som tur var så var det lugnt på förlossningen när jag kom så jag slapp se och höra saker jag helst ville slippa*s*
    men bara en kvart efter min smabo åkt hem på kvällen så satte ena tjejn igång med sin opera serinad*asg*
    jag skämtar inte men vet ni hur glad jag var att johan hann åka hem så han slapp höra henne för då hade han nog svimmat till och med ajg låg och kände hur jag funderade på att skita i att föda och bara låta lillkillen få stanna kvar i magen.....bli inte rädda nu för barnmorskorna försäkrade mig om att det där var fullt normalt men att hon kanske hade haft en liten dramatisk förlossning på slutet med sugklocka, därav denna lite längre skrikperiod*s*

Ni som ska föda på sös så kan jag varmt rekomendera allla barnmorskor som jag hann träffa och jag lovar det var nog nio st sammanlagt*s*
    jätte trevliga var dom och Totte den ända manliga bm var super nice så jag tänkte pricka in födseln under natten så han är där*s*

ska på koll igen i morgon bitti så jag får verkligen ligga ner i kväll så allt ser lugnt ut i morgon så dom inte kan tvinga mig upp dit igen!!!
    vill inte vara där om jag inte ska föda

nu blev det jätte långt...sorry hoppas ni orkar läsa!
    kram på er alla...tur att ni finns, annars hade min sambo blivit galen av allt prat*s*

• Missisola

Hejja Vonkisgumman!!!
    Skrev det här i tråden att du var och provade sängarna på SöS - och Totte fick du träffa....det kunde ju inte bli bättre...
    Men badkaret fick du inte prova eller se???*ler*
    Man får väl ha med öronproppar i fall det är en massa skrikande fruntimmer...

Och du vill ha ut din grabb - du vill inte alls att han ligger kvar i magen..eller hur*hehe*

• vonkis

Nä klart jag vill få ut honom!!!! men jag är verkligen nyfiken på om man kommer låta sådär själv*S* sista utdrivningsfasen sa dom att man kunde höra mammorna skrika lite extra

nä inget badkar jag har legat i en oskön sjukhussäng i ett dygn och min rumpa är så mörbultad att jag var tvungen att gå upp några gånger i natt för att se att den verkligen inte var död

Totte var skit trevlig!! honom vill jag ha

• Missisola

Vonkis : Jag tror inte du kommer ha en tanke på hur du låter när du väl ligger där...och ingen annan heller..om det inte ligger nån annan stackare som är intagen som du var...och den personen kommer du inte heller ha en tanke på... Det är bara UT som gäller när du ligger där!=)

Var Totte en ung BM eller... Man kanske skulle satsa på nattfödsel!

• vonkis

missisola, du har rätt man ska inte spela in hiur det komemr låta iallfall*s*

Totte var nog över 30 men vet inte hur långt...väldigt serviceminded och duktig..han gav mig näsdroppar när jag ringde på honom runt tolv på natten*s* så mycket krävde jag av mitt besök på förlossningen

• saharsa

Då var man hemma igen efter besöket hos barnmorskan, alla prover var kanon så det känns skönt. Hade dock gått ner ett kg sen förra gången (konstigt) men barnmorskan sa att det inte var något att oroa sig för.
    Äntilgen låg den lill* i magen med huvudet neråt men var helt rörlig så vi får se om den ligger kvar nästa gång. En bra början ialla fall
    Hjärtljuden låg idag mellan 155 - 150!
    Längtar så tills jag får hålla våran bebis i armarna istället för att bära runt den i magen.
    Vonkis: skönt att du har fått komma hem Du får se till att ta det lugnt nu så att det inte blir sämre igen.

• Missisola

Saharsa: Jag går upp och ner ett kilo hit och dit... går ner - går upp - går upp - går ner...
    Och bebbarna våra börjar ställa sig på huvet*nice*!

Vonkis: Spela in ljudet på band så får du höra hur du lät*asg*

• MossaQ

Vonkis, välkommen hem!

När jag födde dotter morrade (!!) jag. Jag satt på en hink för att kissa. Plötsligt lät det som ett lejon var i rummet, jag tittade mig förvånat omkring och insåg att det var j.a.g som lät.
    Sen struntade jag i att det lät - det bara kom, okontrollerat.
    Men jag håller med - kvinnor som föder barn låter hårresande. Värsta skräckfilmsljuden!

Just det... handla jordgubbar var det....

• A lie

saharsa; skönt att höra, vore väl nästan konstigt om den hunnit fixera sig så snabbt, men det är säkert på väg ska du se

• saharsa

Missisola: Bra att höra att det även är andra som pendlar i vikten! Hur mycket har du gått upp? Jag har gått upp 8 kg än så länge.

Har ni andra gått upp mycket i vikt ?

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D