*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
MossaQ - ytterligare en som bor i Östersund, men bördig från Åkersberga
. Planerar att föda på Östersunds sjukhus
Triump, jag har också fått mina papper från CSN, men insett att det lät bättre än vad det var med nedsatt årsbelopp. (Om jag har fattat rätt.) Kom ju på att det man betalar tillbaka i år baseras på den inkomst man hade under 2003, och för min del gör det nästan ingen skillnad mot för vad min lön + föräldrapenning blir under 2005.
Hoppas Vonkis mår bättre nu!
Jag har också "mensvärk" som f-n, fast det är ännu värre på nätterna. Kommer det att vara såhär fram till förlossningen nu..? :-/
Limpis: Min årsinkomst kommer vara avsevärt mindre detta år än 2003... så några kronor lär jag få nedsatt... eftersom halva året får jag bara fp och tar inte ut full så...
MossaQ: Jag ringde till familjerådgivningen. Här i Malmö, där jag bor, ska man anmäla sig hos dem. Fick info av min BM. Tycker det känns bättre att skiva på papperna nu innan bebben kommit. Sen kommer jag ju troligtvis ha händerna fulla och ingen tid
Som sagt, vi fick en tid att titta förbi på, va där idag och skrev på papper och två medarbetare bevittnade det hela med derat underskrifter.
Ja, döfånigt att vi ogifta måste skriva på ett papper och de som är gifta inte.
Alså bor i Malmö men vill föda på Ystads BB... om vi hinner
Ystads BB är mindre och intimare tycker jag och många andra. Så vi vill dit!
Limpis: Ja jobbigt med mensvärkar. Önskar att det hela kunde sätta igång på riktigt istället för att gå och ha "lite ont" från och till i dagar...
Bor i Eskilstuna (kommer dock från Roslagen - Norrtälje - från början) och planerar att föda här på Mälarsjukhuset...
Missisola, då är det jättebra, men jag hade (dumt nog) hoppats på en större sänkning än vad jag kommer att få... dvs om jag nu fattat allt rätt. Håller även på att förhandla med min arbetsgivare om att få viss procent upp till lönen betald av dem under föräldraledigheten, precis som många större företag gör. Det går inte helt smidigt...
Insåg plötsligt att jag verkade vara helt fokuserad på pengar, vilket inte alls är fallet. Det är just nu bara så mkt med papper och inkomstdeklarationer hit och dit. Är ju superlycklig över att vara gravid och kunde inte bry mig mindre om kronor och ören just nu!!!
*skäms*
KOmmer inte heller att bry mig om att söka om bifall från CSN då det inte heller i mitt fall rör sig om så många kronors sänkning. dessutom har maken uppskov på sitt CSN helt och hållet i tte år eftersom han gått på stipendium och det syns verkligen massor i hans ränta
Var ut en sväng - och pappren från CSn hade kommit..Ska sätta mig och räkna ut om det blir nån "vinst" grejen är att jag har 2700/kvartalet och sambon 3000..så 5700 svider...
Ja...mensvärken/förvärkarna får vi nog dras med tills bäbis är ute..
Men den som väntar på nåt gott....