• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • Limpis

Vonkis, förstår att det är jobbigt! Man hör och läser ju om många som drabbas av liknande "problem" men där allt löser sig till det bästa så jag hoppas att det inte är någon fara! Kram!

• ursul

Vonkis: Vår Tyra var litebn då hon föddes, men hon mådde jättebra! 2366 g till sina 50 cm

meh: civilingenjörer (data och vov). Och nog ska det väl gå att hitta något jobb högre upp i Sverige för oss också. Jag hoppas fortfarande på jobbet i Ö-vik för makens del.

• Missisola

Vonkisbejbi: KRAAAAAMMMMM och så länge Timpa mår bra så!!!!!! Nu ska mamman hans oxå se till att må bra och vila!

• ursul

Vonkis: hur långt under medel låg han? Vi ska också på tillväxtUL på fredag, fast vårt pyre låg inte så farligt under medel sist, fast det var innan SF måttet stannade iof

• vonkis

ursul, vad skönt att höra!!! hoppas min lilla prins också kommer växa till sig lite mera nu så han mår bra när han kommer ut
    hur gick det till när Tyra kom till världen då...fick hon hjälp med kuvös och ligga kvar länge och i vilken vecka föddes hon i??
    ja jag vet inte hur mycket under kurvan han låg men det diffa med över ett halvt kilo till medelvikten i denna vecka..

limpis, ja jag hoppas verkligen det går bra och jag ska ta och läsa påå lite nu om för tidigt födda och små bebisar

missisola, kramar tillbaka!! tack för att du finns klart jag ska ta det lugnt, nu hänger det ju på att timpa ska komma fram frisk och stark om fem veckor!!!

• Missisola

Vonkis:med lite fika ska vi få Timpa av växa till sig*blinka*

• vonkis

ja eller hur*s*
    jag frågadse om jag skulle göra nått kanske äta mera men då skrattade hon och sa att han tar vad han behöver så du fortsätter som vanligt
    kunde ju tycka att han kunde ta lite mera eftersom jag verkligen har så det både räcker och blir över

• meh

Vonkis - Låg han långt under medel? Det är säkert ingen fara ändå, huvudsaken är ju att de ser att han verkar må bra.

Jag själv vägde inte mer än 1800 g när jag föddes, visserligen 1 månad för tidigt, men det var ändå 1 kg under normalsnittet. Har växt till mig riktigt bra, i varje fall på bredden

Ursul - hoppas att maken får jobbet i Ö-vik. Det är en väldigt fin stad, även om jag föredrar Östersund, lite närmare fjällen

• ursul

Vonkis: Hon föddes i v39, låg under värmelampa några timmar och senare på värmemadrass, vi sondmatade henne de två första dagarna samtidigt som jag ammade, bara för att hon inte skulle tappa mer i vikt. Vi blev kvar på sjukhuset i en vecka pga att de var så nogranna med hennes viktuppgång.

Vi har en liten fin kurva som vi fick sist vi gjorde UL, den har normalkurvan samt standardavvikelser och pyrets vikt på sig och ert pyre ligger precis under vad som klassas som normal vikt.

Hoppas det är till någon hjälp, och som sagt stressa inte upp dig över detta. Ett barn kan vara litet men fortfarande friskt!

• ursul

meh: Jo, det är ju närmare till fjällen i Östersund, men Ö-vik känns så mycket bättre än S-te

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D