*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
Min mamma fyller år idag så jag FÅR äta TÅRTA!!!
Att ha avslag i 6 veckor låter inte så kul, hoppas att det ger med sig snabbt.
Idag är det FL fika på em, ska bli kul att se de andra tjejerna igen (är ju en hel vecka sedan sist
). Sedan får vi våra nya sängar idag, äntligen ska man kanske få sova utan att vakna med ont i ryggen
I natt var det jag som vaknade kl 3 för toabesök och sedan fick jag inte somna om för Pyret. Gick upp samtidigt med maken kl 4.30 och gick sedan och lade mig igen vid halv sex. Som tur var fick jag då sova i några timmar
VAd är det för fikor ni går på? Är de de som bor i närheten eller folk som ska ha samtidigt?
Finns det ingen Sthml-norr/västerort här?
Göra idag.... Har planer på att sy en bärsjal, en nära kompis till mig fick en dotter för en vecka sedan och jag tänkte prova konceptet på dem.... om de ställer upp. Vill inte köpa sjal för mååånga 100-lappar när det ligger tyg i skåpet.
Jag tog hand om mina naglar idag. Har haft lösnaglar under grav, för att känna mig vacker och lyxig. Nu tog jag bort dem och klippte ned dem. Bebis-optimera
Sen ska jag nog till Barkarby som sagt var, får se hur mkt jag orkar. Men jag vill hemmifrån. Sambo kommer inte hem förens seeent ikväll. Dryg längtan!
/M
får väl ta och baka mig en egen tårta
meh: kul med sängarna och hoppas att de lindrar ryggvärken.
Ursul: tycker du att det funkade bättre med sjal än babybjörnen? har sett att du har fina sjalar. har nog sagt det tidigare men upprepar mig. vi har bestämt oss för babybjörn istället för sjal trots allt. Utan att för den skull värdera den ena framför den andra.
ursul: känns det bättre idag med värkarna??
meh: hänger inte med på fikat idag...känner mig för slö..
Blir soffa för min del i em..
triump: Jo, det fungerade mycket bättre med sjal, Tyra var för smal för BB selen så hon for omkring i den de få gånger vi försökte använda den (fortfarande då hon var 6 månader gammal) samt att ovasett hur långt ner man började med korset så var de uppe i skulderbladen efter ett tag (ett problem man slipper med active), så för vår del passade selen inte alls. Vi fick all tyngd på axlarna och Tyra var inte tung precis och Tyra for omkring i sittdelen och kände sig otrygg.
Sjalen å andra sidan anpassar man ju efter barnet som kommer närmare och därför har väl Tyra alltid känt sig trygg i den, och tyngen bara försvinner någonstans, fortfarande trots att hon nu snart är 1,5 år, vilket vi tycker är så skönt eftersom både Tyra och vi trivs med att bära henne.
Jag förstår att folk vill ha BB, jag hade det också inpräntat i mig precis som vi aldrig anvönder annat diskmedel är YES, och nog finns det de som är nöjda med BB selen också. Men jag har så svårt att sälja vår eftersom jag inte alls tyckte att den var bra =)
Ursul - här i Östersund är vi flera stycken från FL som brukar träffas och fika. De flesta av oss väntar barn nu i maj-juli, men några har redan fått och några försöker/planerar. Det är kul att träffa lite andra människor.
Lill linda - gör så, kan vara skönt att ha en sådan dag också
lill linda: Ja de försvann där någongång på kvällen, men jag blir nog fortfarande lika fundersam nästa gång det sätter igång =)