*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
Det är bara att passa på att mumsa tårta nu när det ändå inte gör något, är ju stor som en elefant ändå
Triump: Jag har en gammal BB orginal liggandes här i klädkammaren, den lär ju knappast bli använd, ingen av oss tyckte om den allra minst Tyra...
Jo man kan ju pyssla och grejja hemma:)
I går var jag på Panduro och inhandlade lite till albumet jag har ambitionen att påbörja....
Sen ska jag sy smålakan av ett stort vitt lakan - måste bara kolla om jag har tråd...
En vända till IKEA igen - för att inhandla skötbordet...
Sen ska man ju fixa i ordning för Drutten - madrass och tillbehör har mamma sytt till vaggan...och de kommer 21a=)
Träffa magar...
Sen ska man väl ta det lugnt oxå...
Det tråkiga är att jag inte kan ligga och vila för länge - för jag skruttar till direkt och tar mig knappt ur soffan...
Närmast börjar det dra i hop sig till lunch!
Lunch??
har precis ätit frukost jag... har vänt på dagarna helt jag.. *s* lunch är vid kl 14 ungefär o middag vid 19 på kvällen..
Ang. förlossningsställningar så tror jag man själv måste "be" om andra ställningar än de man hamnar i.
Efter vattenavgång (dvs när jag var fullt öppen och krystvärkarna kom) blev jag kvar i gynställning efter att de undersökt mig, något jag inte alls ville egentligen, ville upp och stå igen, men så hade jag en BMstuderande som föll fast de där jäklars CTG grejorna på min mage så hon stod ju lutad över mig, kanske var det ställningen som gjorde att det gick åt skogen...
Jag hörde till de lyckliga med avslag i en vecka förra gången så det är vad jag hoppas på denna gång också =)
Ursul: skönt att höra att avslagen kan försvinna snabbt oxå*hoppas*
Det lät ju inte spec. smart av BMstuderanden...Hoppas denna har lärt sig lite mer sen du födde!!!!
Lunch
började steka fisk så fort jag vaknade... jag vill ha sötsaker nu.. ingen som bakat en tårta till mig.
Det sägs ju att kärt barn har många namn, och mitt matintag har senaste dagarna/veckorna/månaderna ökat rejält..så det blir både frukost, brunch, lunch, mellanmål, fika efterrätt middag och kvällsfika? en och en annan frukt och glass.
Det var inte hennes fel, det var enda sättet att få CTG dosorna att inte släppa min mage under värkarna, iof kunde de säkert ha dragit åt banden bättre vad vet jag, men det var ju BM som undersökte mig efter att vattnet gått och då blev det som det blev, jag hade jättesvårt att säga vad jag ville med alla människorna i rummet också, för den timme jag hade krystvärkar var båda läkarna där, BM som höll koll på "underlivet" och BM studeranden som höll koll på CTG dosorna
Triump: Här går det i vågor - försöker att inte trycka i mig för mycket ofta... mycket för den härliga halsbrännan inte ska få den äran...
Och sen klarar min mage inte så mycket - blir mätt direkt - men i bland så överdoserar jag ändå*hehe*...
Tyvärr ingen tårta! Köpte däremot glass och jordgubbar - min passion..men det blir i kväll;)