• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • Limpis

Molle76, vi har ingen bil och inriktar oss därför på ett så litet och smidigt skydd som möjligt. Gillar Maxi Cosi som dessutom kan fästas på vår vagn. Har ett ställe i närheten av oss som har "returgaranti", dvs vi köper skyddet men de garanterar att köpa tillbaka det om vi vill, inom ett år.

Ang förlossningen så kan jag bara instämma. Hur kan det redan snart vara dags? Har inbillat mig (?) att jag vill klara mig så länge som möjligt med naturlig smärtlindring såsom lustgas, massage, värme mm, men man vet ju inte riktigt vilken sorts smärta man har framför sig. Jag är inte SÅ rädd för smärtan, mer för att spricka jättemycket eller så...

• molle76

ElinN: Vi har en volvo v70 och det är också kort bälte i. Har inte provat andra babyskydd men man har ju hört att det inte är så många som passar till en volvo. Så det får nog bli en sån. De var ju inte så hemskt dyra heller 1200 plus att vi har 10% rabatt i butiken.

• N i n n i e

Limpis: Känner precis som du gällande förlossningen!!!

• N i n n i e

Limpis: men man vet ju aldrig hur man reagerar -sen kanske vi ligger där i rummen bredvid varann och skriker efter EDA!!?

• meh

BB-väskan finns inte längre på hemsidan, för dom har gjort om den. Jag skickade mail till dom och frågade och kan få göra en manuell beställning via mail och betala med e-faktura i så fall. Tänkte bara om det var någon här som beställt ett sådant paket förut. Dom fanns då i liten, mellan och stor och innehöll startpaket till baby, amningströja och sockar (lilla).

• MossaQ

Tjejer (Limpis): Det är inte såå farligt att spricka....
    Det är 3% risk att spricka _mycket_ så risken att det händer dig är inte så stor, eller hur?

Jag gjorde det då jag fick dotter. Jag hade tre fasor inför den förlossningen. Smärta, kräkas, spricka. Smärtan var hanterbar (tog EDA och lustgas) jag slapp kräkas men sprack mycket. Men där och då så är kroppen så full av endorfiner och hormoner så det bekom mig inte så mkt.

Klart att läkningsprocessen var lite dryg men... det gick, lixom.
    Denna gång är jag väl rädd att det blir repris, men mina chanser att spricka så igen har bara ökat till 6% så det ska jag väl inte behöva råka ut för?!

• meh

Vi har köpt en Akta Graco med bas och har också en V40, sedan så har vi planerat ett till barn inom ngt år, så då har vi babyskyddet till det barnet också.

Limpis - jag känner precis som du inför förlossningen. Smärtan finns det alltid smärtlindring för, mest rädd är jag för att spricka

Någon av er som köpt Weleda förberedelseolja för att förebygga att man spricker??

• Limpis

MossaQ, tackar för de lugnande orden! Innerst inne veeet jag ju att det inte är något att direkt gruva sig för, och att man inte bryr sig så mycket när det väl händer. Men just nu känner jag mig mer rädd för stora bristningar och svåra komplikationer än att det ska göra ont... Fast givetvis är jag glad så länge allt går bra för den lille! Skönt att höra din inställning!

ElinN, just det! Men hoppas vi kan ta en promenad i gåstolarna och hålla ut så länge som möjligt *hihi*

• lilaki

Meh: Jag köpte lilla BB-väskan från for mom. Det är alltså inte en väska i ordets rätta bemärkelse utan mer som ett startkit. Dels en uppsättning bebiskläder; hängselbyxor, pyjamas, body, knyttröja, hjälm, sockor, småbyxor. Till mig var det en boobtröja, vit t-shirt. Fina grejer, jag beställde de vita bebiskläderna, vissa har lite mönster med kanin och leksakståg och blomma, andra har broderat kanin och leksakståg, nogot plagg är helt vitt (hjälmen och småbyxorna). Sockorna har små grodor på sig.

• molle76

Limpis: Har också bara tänkt mig lustgas,massage och bad typ. Vill helst inte ta EDA men men....man vet ju aldrig.
    Träffade en bekant igår. Hon sa: Det är inte så farligt. Tänk dig den värsta smärtan i världen, så känns det fast 1000 gånger värre. Aaaahhh...låter ju kul. Fast hon menade inte att skrämma mig. Hon menade bara att om man går in med den inställningen så känns det inte så fruktansvärt som om man tänker att det inte är så farligt. Fast jag kan inte tänka mig hur den värsta smärtan i världen känns så...hoppas det går bra iallafall.

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D