*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
Missisola - det är inte förvärkar då? Jag kände en slags mensvärk för några dagar sedan och var tvungen att springa på toa flera gånger för att kolla så jag inte fått mens, trots att jag vet att jag inte kan få det
Tror också det är någon slags förvärkar.. känns dessutom mycket intensivare om bebisen är vaken, eller när man är kissnödig av någon anledning...
Jo precis så känns det..som om mensen ska komma i gång - och det kom efter jag ätit....
vonkis: ja precis.. låter bra det. Men börjar jag må dåligt ska jag nog kolla upp det.
Jajjemen, det är förvärkar...här är en som sliter med dom natt som dag. Trodde man skulle komma undan "mensvärken" som gravid, men icke då..!
meh
Inte direkt en lucka, snarare ett fack. En väldigt urringa t-tröja med linne under skulle man kunna säga. Och så drar man själva ringningen till sidan och lyfter lite på "underlinnet" och vips är middagen klar - utan att man för den sakens skull sitter i bar överkropp
!
Åhh, då måste jag titta efter en sådan tröja, låter hur bra som helst + att det inte var så dyr
Apropå amningskläder: Jag hittade på Flash, av alla ställen, (brukar aaalddrig ens gå in där men råkade titta i skylten) en jättefin topp med bystpartiet i omlott. Kostade 159kr och var småprickig. Jag kommer ju inte i den nu, men köpte den ändå och travade hem till min syster och bad henne prova den (vi är lika byggda). Den var jäääättefin, satt bra och hon godkände den ur amningssynpunkt (ammar som bäst sin tremånaders). Så det kan jag verkligen tipsa om.
Somrig fin topp, bra pris, i mjukt material som går bra att amma i.
Förlossningen ja, hade snack med barnmorskan i morse om det, hon skulle skriva in mina önskemål i journalen.
Jag ser faktiskt fram emot förlossningen med ungefär samma spända tävlingsnervspirr som jag känner när jag ska upp på scenen och sjunga. Som när jag laddar inför ett stort uppträdande.
Jag kan ju omöjligt veta på förhand hur jag kommer reagera på smärtan, och det är mycket möjligt att jag vrålar på allt knark som finns redan i bilen på väg till förlossningen...
Men jag har förhoppningen att om allt går någorlunda framåt hela tiden och inte drar ut alltför mycket på tiden så man blir helt utmattad av smärta och trötthet, att jag ska klara mig på minimalt med medicinsk hjälp. Hoppas att kunna ta mig igenom det hela på lustgas.
Detta främst för att jag anser att det borde kunna sköta sig bra på egen hand, det är ett naturligt förlopp och jag är rädd att rubba det med till exempel EDA. För vad jag faktiskt är rädd för är just igångsättningar, avstannade värkar etc. När man måste hålla på och manipulera förlossningen med medicinsk gas och broms. Min gudson fick CP-skada på grund av sådana tillgrepp.
Amine: Ska genast kolla h&m
Ikväll ska jag på infoträff på försäkringskassan. Någon som varit? Lär man sig något?
Börnen - härligt inlägg
Meh - så man kan räkna med att gå upp två storlekar jmf med i vanliga fall när det gäller amnings-bh..? (Kommer knappt ihåg hur brösten såg ut innan graviditeten..) Vill verkligen INTE att de skall växa mer nu, trivdes bra med två ganska små!!
Hjälp!
meh: prova en... tror anette surrade om att man ska kunna lägga en hand innanför, då är den ungefär lagom, växer dom ännu mer är det ju bara att sambon får åka o köpa en större..
Tiihii...
håller på att ladda hem den där serien som ska gå på 5:an (eller var det 3:an??!) "The 4400"...tänkte att jag ska ha nåt att göra om jag ändå ska ligga i soffan med benen högt....