• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • meh

Limpis - som jag fattade var det två storlekar upp från den storleken man har fått nu under graviditeten, men i så fall måste jag upp i E-kupa, vilket låter jättestort tycker jag . Bäst att göra som Lill linda skriver, prova så man får plats med en hand innanför.

Såg på Lindex att Swedenmark(?) som har sport-bh, även har amnings-bh. Funderar på att köpa en sådan till att börja med, för att ha med mig på BB i alla fall. Sedan har jag sett en på Babyproffsen med dragkedja på luckan, som verkade väldigt smidig, men då är den väldigt dyr.

• Lena A

Meh: Tänk på mig då som hade E-kupa innan! Låter galet! Finns det så stora?!?!

• Liten

Bm-rapport:
    blodtrycket låg på 132/93 och hade 1+ i äggvita så på måndag blir det extra koll..
    Bm blev orolig så fort hon såg mig, för att jag hade svullnat så mycket sedan sist, så medans jag fick gå iväg med en uska för att ta prover så förhörde hon sambon om eventuell huvudvärk, trötthet och sjukdom. Hoppas att värdena har blivit bättre till på måndag, annars hotade Bm att de skulle lägga in mig...

Huvudet är nedåt på skrutten nu iaf! Det enda positiva från besöket idag... Så vi firade med att köpa pyttemössor från h&m. Sambon ville köpa strl 44, men jag övertalade honom att ta 50 istället, i förhoppning om att bebis stannar tiden ut..

• Missisola

Hur mycket ska man inte hålla reda på... Its a jungle out there...
    I mina uppgifter på mina sidor på Fk står det skattesats 29% - det de kommer dra sen på Fp... men jag har ju skattetabell 31 så jag tänkte det blir ju helt fel... ringde till Fk som hänvisade mig till Skatteverket...Ringde Skatteverket som ville veta ung hur mycket jag skulle få som inkomst detta år..
    Som tur är hade jag suttit och beräknat till CSN ung hur mycket min inkomst skulle landa på med den lön jag tagit ut och den Fp jag beräknat på ung. Då räknade hon ut och sa att 29% räckte gott och väl....
    Man vill ju inte åka på kvarskatt nästa år...

Sen ang sjukskrivning... ni som är sjukskrivna halv el. heltid... Funkar era utbetalningar bra och dras det en karensdag - helt när man blir 50% sjukskriven....

En massa byråkratisnack mitt i det fluffiga...

Har vilat några timmar - tog en panodil så "mensvärken" är lite bättre nu...

• substance

Lena A!

När jag var på försäkringskasse info var det mest svammel. men jag får försvara de som höll i infon med att de inte är några utbildade föreläsare, utan jobbar ju med handläggning av ärenden. De verkade tycka att det var jättejobbigt...

Och på flera punkter var de oense om vad som gällde.

Men gå ändå, dit du ska kanske det går bättre! man kan aldrig veta för mycket!

• Missisola

De på Fk som hålle ri infon läser typ innantill från OH - men det är ändå bra att få höra Infon oxå och sen läsa om den...

• Lena A

substance: ok, jag ska dit och ge det ett försök. Ska till huvudkontoret här i Stockholm. Var det där du var?

• substance

Fy vad arg jag var igår. Var inne i en butik för att köpa en amningsbh.

Först och främst sprang expediten in i provhytten hela tiden. tack jag vill inte visa upp mina tuttar konstant.

Sen så stirrade hon helt förskräckt på min mage som råkar ha några bristningar. Hon såg helt förstummad ut.

Sen när jag betalat för bh:n slänger hon ner sån där humbug-anti-bristningar-kräm och säger: "Du får med den här, den kan du behöva för att smörja in magen med." *nedlåtande blick*

gah! Fy vad arg jag blev! Vilket jävla sätt! det är ju helt normalt och jag tänker inte skämmas för att jag fått bristningar! Hur skulle hon själv se ut om hon tryckte in en badboll innanför skinnet!

• Missisola

LenaA: Ska du till Klara Kyrkogata???

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D