*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
missisola: Ja, jag klarar av att gå, men jag kan knappt böja tårna varken framåt eller bakåt, inte heller spreta med dom, Är ju svälld på sidorna oxå så sidled är inte heller så skönt att vinka dom. Vad ska jag kunna säga, hm.. det är ungefär som att gå fast inte kunna böja dom ordentligt, man får stappla sig fram..Känner sig som en gammal gumma..
Trappor är nästan skönast att gå sidled eller baklänges. Känns som man är stelopererad.
Ja, dom är hyffsad på morgonen, men efter 30 min uppe på fötterna så är dom lika svällda igen.
Lena A: jag har normalt 70A, men ökat till 75B nu, så jag köpte en 75C amningsbh på lindex. Den passade precis, kan få ner ett amningsinlägg i den o har ändå lite att växa i.
Vonkis: Jag har sett på Guppi - mindre kläder..Nu har de ju utförsäljning, men kolla där..
Vonkis - här i Östersund har Barnens Hus kläder i stl 40 har jag sett. Sedan har jag sett att H&M hade babyset i stl 44.
Lena A - min BM sade på senaste föräldragruppen att man skulle sikta in sig på att köpa en amingsbh som var två stl större än vad man har nu, men det kan ju säkert vara olika från person till person.
Lill linda - har du bara ökat en storlek under graviditeten, lyckost, själv är jag redan uppe i C-kupa sedan länge och har A i vanliga fall.
Hmm...undrar just hur stor amningsbh man ska behöva köpa..hmmm
vonkis: ojojoj nu skräms du nästan... var snurrig i huvudet hela kvällen igår, idag känns det bättre som tur är. Ingen huvudvärk. Hade jättefina värden i måndags då jag va till bm. Däremot svider det i ögona, känns som att jag är väldigt torr om dom, men det tror jag är allergi. Eller jag hoppas det ialf.
Jag hade C innan... Nu är de.. *harkel* större! ;)
lill linda, inte meningen att skrämmas!! om värderna såg br aut hos bm så är det ju jätte lugnt, jag hade ju högt blodtryck och läkte äggvita i urinen så det var då hon skickade mig vidare till sös...så du behöver inte vara orolig
oki nu ska jag nog ta en vända i centrum och se om jag kan jaga små storlekar
jag som trodde jag hade kläder till lillkillen så det både räkte och blev över...men ski fick jag*s*
ElinN Ej inloggad
Idag 10:08 - NR: 3024001
Anmäl
decemberflicka: Vad skönt att bebben har vänt sig!!! Mmmm... Pannkakor på "riktiga" ägg! Låter gott! Nu blev jag sugen.
Majken Ej inloggad
Idag 10:23 - NR: 3024247
Anmäl
Hejsan hoppsan i solskenet!
Lyllo:
Hoppas att du är och krystar ut istället för att frostar ur just i denna stund - vi fick hit vår nya frys förra veckan (den gamla i stugan gick sönder) och denna gång tog vi en självavfrostande, så jag kan inte ta till plan B
BF idag - sanslöst spännande!!
A lie & ElinN:
Sorry girls - ingen av er lyckades i placeringsjakten
Var inte avundsjuka på mina förvärkar, de är långt ifrån sköna och det kommer ju inte igång i alla fall *suck*. Låg vaken inatt och kved en aning, maken vaknade till och gulliga han....han låg och masserade mitt onda ryggslut ett bra tag innan vi somnade om .
Han är sååå otålig nu, frågar efter symptom hela tiden och luktar på bebiskläderna varje kväll, har sett till att jag packat väskan (han packade ner en del privata grejer också - han vill ju bo på BB med oss om allt går enl. planen) och pratar med Myran varje kväll för att få den att förstå att pappa vill träffas NU!!!
VildaMaria:
Fyyy, vad trist det låter med bilen - man kan ju göra bra mycket roligare saker för dom pengarna - sänder en liten tröstekram...om det nu kan vara till nå´n hjälp
Dec-flicka:
Mmm crepes lät inte helt fel....fast eftersom dottern just nu gör sin prao på Burger King, så ska jag och grannen inta vår lunch där idag - måste ju se till att hon sköter sig (dottern alltså)
Majken Ej inloggad
Idag 10:27 - NR: 3024315
Anmäl
Efter lunchen bär det iväg till sjukhuset - ska ju göra tillväxt-UL idag
Är spänd, lite rädd och väldigt nyfiken på en gång....
Rädslan beror på att jag är nojjig över att Myran är jätte-stor eftersom jag legat så högt i SF-kurvan. Men min BM tror att det snarare beror på stor livmoder med mycket fostervatten istöllet - detta eftersom Myran rör sig så mycket och alltså verkar ha gott om plats
Svaret får vi efter kl 14.00 idag - håll nu tummarna för att min Myra är normalstor
ElinN Ej inloggad
Idag 10:34 - NR: 3024411
Anmäl
Majken: jag håller tummarna för en lagom-Myra!
Majken Ej inloggad
Idag 10:40 - NR: 3024505
Anmäl
ElinN:
tack så mycket
Förresten....jag befinner mig i liknande sits som du just nu....ALLA runt omkring mig får barn....
4/5 födde en kompis en son!
8/5 födde en annan kompis en son!
9/5 födde ena paret i f-gruppen en....son!!
10/5 hade en tredje kompis sin BF och vi väntar med spänning på resultat...tänk om det också blir en son?!!
MYCKET småkillar runt oss blir det.....undrar om Myran blir en grabb i gänget eller om vi bryter pojktrenden
LabLover Ej inloggad
Idag 10:42 - NR: 3024537
Anmäl
Oj, vad här har skrivits
Igår var vi på visning på förlossnings- och BB-avdelning. Personalen verkade jättegullig och nu längtar jag ännu mer.
Eftersom jag tydligen har lättirriterad livmoder kanske bebisen kommer lite tidigare? Nu kan jag inte vända mig om i bilen eller ens tänka ordet "stress" på jobbet utan att jag får sammandragningar. Inga som gör ont utan bara livmodern som drar ihop sig. Det är tredje dagen i rad som det är så här nu, lite läskigt men samtidigt kul. Det kan väl inte vara skadligt så länge de inte är "riktiga" sammandragningar?
Måste rusa. Har sååå mycket att göra idag och i morgon och nästa vecka ska min vikarie vara med mig och vi har mycket att hinna med. Pust!
LabLover Ej inloggad
Idag 10:44 - NR: 3024565
Anmäl
I min bekantskapskrets väntar vi spänt på en liten bebis som hade BF 6/5 men som ännu inte behagat komma
Majken: Håller tummarna för en normalstor bebis...
A lie Online
Idag 11:54 - NR: 3025603
Anmäl
Majken håller tummarna för att det går bra på Ul et och att bebisen inte alls är större än normalt...
Låter så trvligt att ni chattar på MSN och så blir jag så irriterad på jobbet - har en bärbar härifrån som jag tar med hem och kan använda hur jag vill - HA - kan inte ens köra en CDR skiva i den då den protesterar för att jag inte är administratör... Maken har också en dator från jobbet man där är han adminsitratör.. är mest den som är uppkopplad hemmavid.. Han har automatisk uppkoppling på sin MSN och vill inte hjälpa mig att fixa en egen... I vanliga fall hade jag fixat det själv.. men nu är hjärnan så borta att jag inte alls vet hur jag ska göra...
Börnen Online
Idag 12:04 - NR: 3025732
Anmäl
Tillbaka från bm (v. 35+4):
* sf = 33 cm
* blodtryck = 120/73
* hjärtljud = 132!!! (har legat på ca 150 annars!!!)
* ska börja skriva på förlossningsbrev tills nästa träff...spännande och läskigt!
* helt klart fixerad (men det har den ju varit i många veckor nu!)
Nu ska jag äta lunch, sedan ska jag softa lite i soffan och kanske stryka några av Mini's filtar och kläder...mysigt att småplocka, men jag känner mig så trött idag!
På lördag ska vi till Dalarna på min lillasysters konfirmation...lång bilresa med min farmor i bilen (89 år)...fast jag tror faktiskt hon är piggare och rörligare än vad jag är!!!
Hmm...ojdå...vad hände med mitt inlägg...måste ha gjort något helt fel!!!