*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
Missisola - som jag har förstått så är sjukpenningen för 7 dagar, man ska låta det vara osagt. Karensen är bara första dagen som du är hemma från jobbet, dvs första dagen av de 14 som arbetsgivaren betalar.
Lill linda - bara höra av dig i så fall, så kan du få åka med mig.
Mowglie - ja, visst låter det som ett trevligt namn på ett mat och fikställe, lite lortigt kanske
Meh: bara en nyfiken fråga men hur mycket får ni ge för en vill som ni vill ha? Själv skulle vi nog aldrig ha råd med villa där jag vill bo, ganska centralt men ändå lantlig edyll, men nu har vi köpt en sommarstuga ca 3,5 mil norr om stan, så jag är ju nöjd ändå.
Meh: Och den första dagen var jag bara 50% sjukskriven - jobbade ju halva dagen!!! Försöker klura på hur mycket kosing jag kommer få eg??
Man kommer ju inte bada i pengar precis!
mowglie: ja bm sa att blev det för jobbigt för mig skulle hon fixa en läkartid åt mig o läkaren skulle skriva ut vätskedrivande direkt. Så jag antar att dom gör det om det verkligen känns/ser ut att behövas.
Jo, jag ska ta det där med fötterna oxå med dom direkt. Man blir ju rädd för minsta lilla..nåt åderbrock eller så vill man ju inte åka på.
Nej tjejer nu måste jag ta en paus för mina verkande händer säger i från nu
Ha det så kommer jag snart tillbaka
Mowglie - det huset som vi ska titta på på onsdag, en enplansvilla på 147 kvm är utgångspriset 1 250 000 kr. Radhuset vi tittade på igår är ett br radhus och dom skulle ha 160 000 för det, men då tillkommer föreningsavgiften med nästan 5 300 kr i månaden. Skulle vi lyckas hitta ett hus för 1 000 000, så blir det billigare än radhuset.
Missisola - det spelar ingen roll om du bara var hemma 50% första dagen, då är det dom återstående 50% som blir karensen. Om du blir sjuk och måste gå hem 3 timmar tidigare från ditt jobb, så är det dom 3 timmarna som blir din karens.
Meh: Precis - jag förlorar halva dagen..halv dag karens...för hela faderullan... Visst är det så?
Usch va bebisen lever om nu och trycker och har sig....gör nästan ont...
Missisola - japp, så är det. Du får bara lön för dom timmar du var på jobbet den dagen du blev sjuk. Sedan är det sjuklön som gäller från dagen efter.
Åååhhh - min rygg is killing me!! Att sitta framför datorn på jobbet 8h om dagen börjar verkligen bli segt! Känns inte som det finns något håll att luta sig åt heller, för bebisens rumpa och andra kroppsdelar tar emot överallt
Vi har vår andra föräldrautbildning på BB Sthlm ikväll, denna gång om smärtlindring. Blir säkert givande.
Ni som pratar med Vonkis, hälsa från oss på FL. Hoppas allt går bra!! Det märks verkligen att det snart är dags, det händer grejer i vår lilla tråd.