*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
Missisola-->
Jag har aldrig hört att landstinget skulle betala för taxiresa tur&retur till bb? Vart har du hört det? =/
Glöm inte bilbarnstol isf! =)
Missisola vi har planer på taxi
och yes pengarna får man tillbax. för vårt andrahands val är t-banan, och inte känns det så värst kul.
Har någon hört något om hur det är med Vonkis?
Tur och retur till förlossningen räknas som sjukresa, taxi kvittot skall skickas till försäkringskassan och till hemfärden får man ett "taxiresekort" och betalar 50kr., dock fås pengarna tillbax i efterskott.
Pyret: Jag tror de sa det på infon på SöS...
Triump*haha*...jo vårt är oxå gröna linjen...2a hands val*flinar* och det är sambons mardröm att inga bilar finns att tillgå och att vi måste ta tuben till skanstull osv...och det blir STOPP i trafiken...
Men så långt ska det inte behöva gå...bara att ringa efter Ambulans!
Vonkis är än så länge kvar på SöS..hon skulle få veta mer i dag, men de mår ok båda två... Hennes blodtryck är en stor bov...
Hon hälsade massor till er igår !!!
informationen om taxiresorna fick vi på föräldragruppen
n och jag litar på bm...i den frågan. nu har solen kikat fram. undrar just om det innebär att jag måste ut och lufta mig lite:.
Jag ska oxå be ge mig ut, men åka in till Vasastan och jobbet - lämna nycklar, fylla i sem.ansökan...ta hem kläder mm...*snyft*..Känns konstigt, men jag kommer försöka hälsa på innan Drutten kommer...
Triump - har du avvecklat dig från jobbet helt nu?!?!?
iiiihhhhhhhhhhhh lämmna nycklar..iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
iiihhhhhhhh. snyfft,, snyfft.........jag har inte avvecklat mig helt än..ii dvs har kvar grejjer på kontoret, mitt skåp.iiiiiiiiiiiiiiiiiiiihhhhhhh snyfft... får boka in en tur dit, men det känns lite tungt.
*asg*...vad var det där Triump...Ångestattack eller?
Har redan packat min BBväska..
Glöm inte packa med amningsbh oxå, o inlägg. Dessutom kan det vara skönt att med sig extra mjuka servetter eller en toarulle alt bindor. Både skönt för nr1 o nr2. Sjukhustoapapper brukar ju vara strävt!
Hjälmmössa till bäbisen o kläder. Dusch/hygiensaker. Ett ombyte till dig och din sambo...tofflor.
Journalen/patientbricka/idkort/körkortet.
Bok/penna att skriva ner vad som sker under förlossningen om ni skriver dagbok till kotten. Kamera? Filmkamera?
Bilbarnstolen, en snuttefilt.
Det är typ vad jag packat, vi har nära till BB så att vi har inte packat allt för mkt. Om det skulle fattas nåt så åker min sambo efter det.