*Välkommen hit! :-D
godnorgon nu har fingrarna vaknat och kan sättas i bruk framför pc:n.. är så klen i fingertopparna efter en god natt's sömn.
godnorgon nu har fingrarna vaknat och kan sättas i bruk framför pc:n.. är så klen i fingertopparna efter en god natt's sömn.
MossaQ ANG BABTBJÖRN. det är nog en smaksak vi har provat bägge i affären och tycker mycket mer om den lite mer nätta babybjörn orginal. Däremot skall ju själva ryggstödet vara stabilare på active. just om man tänkt använda den mycket... vi är ute efter en som känns behändig och vill helst ha en orginal, sambon har stark rygg
Ang Förlossning.
Var på föräldragrupp igår. och väl hämma gick det upp för oss att bm talade om att man numera föder stående, frammåtlutat... trodde att man födde liggande i säng men det tycks vara helt ute numera.. Vad har ni hört??
Vi fick i läxa att öva in andningsövningar
Ang Babybjörn skall det stå ju
Föräldrarutbildning
Även vår barnmorska som höll i kursen känndes super bra och kunnig, vi kommer att gå 4 tillfällen a' 2timmar . Och som många sen tidigare påpekat så riktar sig mycket av infon till pappan, själv har man ju hunnit läsa på om vissa saker.
Missisola klart er babybjörn är Bäst. jag rekar bland bekanta om att få låna eller köpa billigt, vill ha en begagnad. de är ju så dyra nyinköppt med tanke på vilken kort period man använder dem.
Vad härligt det låter med simtur, de har redan fyllt utomhus bassängen vid eriksdal, längtar till sommar sol och simturer där,
vi som skuttar hemma heltid skall ta en tur till city med en vännina. och senare tillaga stora lass av lasange
här skall frysas in, så det alltid finns mat för gravida mig... men vi söderortare borde ses i farsta någon dag
fika.
oops hadde missat det där med avslaget, 6v baah det blir typ en hel sommar utan bad...föder ju i slutet av juni.. så det kan bli bad fritt juli/augusti. får kompensera med att vara föräldraledig länge.
och kan ju flytta ut till polen vid Eriksdal så fort värmen kommer. Som ett stort, knubbigt, sjölejon kan jag ligga där ända fram till bf, det ligger ju nära sös och allt.
( OT jag brukade ta mitt dopp vid eriksdal efter jobbet... skönt. )
Lena A vad spännande med visning
Lill linda då får man hoppas på att inte ha avslag? länge.
Missisola. tummen upp för fiket på övervåningen
Något som jag upptäckt vart underbart med att gå hemma är, att man hinner ta fram och avsluta massor av påbörjade projekt . har kikat i flera kryp in där många gjort ur gulliga grejjor, snart dags att pyssla även här.
Men framförallt känner jag att vi måste börja rensa bort våra grejjor lite, börjar bli trångt. i det gemensamma: sovrum/hobbyrum/ babyvrå/gitarr förråd/ tvätthög!!... undrar just om jag ska trolla bort sambons gitarrer och förstärkare?? på ett eller annat sätt måste vi rensa lite...
saharsa TÅRTA mumms.
Lunch
började steka fisk så fort jag vaknade... jag vill ha sötsaker nu.. ingen som bakat en tårta till mig.
Det sägs ju att kärt barn har många namn, och mitt matintag har senaste dagarna/veckorna/månaderna ökat rejält..så det blir både frukost, brunch, lunch, mellanmål, fika efterrätt middag och kvällsfika? en och en annan frukt och glass.
får väl ta och baka mig en egen tårta
meh: kul med sängarna och hoppas att de lindrar ryggvärken.
Ursul: tycker du att det funkade bättre med sjal än babybjörnen? har sett att du har fina sjalar. har nog sagt det tidigare men upprepar mig. vi har bestämt oss för babybjörn istället för sjal trots allt. Utan att för den skull värdera den ena framför den andra.
oj oj har nu läst ikapp. och vad mycke ni hunnit med.
och vad många ni är som har anknytningar till S-tälje, dock inte jag.....men visst ligger Tom Titts där och i så fall har jag varit där ett antal gånger
MossaQ var det något extra kul i din Gratis box. förutom blöjor,haklapp, napp och nalle, hadde vi tandborste?? och te?? ja och en massa reklam förståss.
Att pluttisen hickat har jag känt av från och till. mysigt.
Vonkis lyckönskningar med lill grabben i magen, och en och en annan extra bulle kan väl inte skada