Sitter här och snabbskriver lite.Min dotter och min svärson har gått på bio och jag är barnvakt.Åt mitt älskade lilla barnbarn! Han är så ljuvlig!
Innan jag åkte hit lyckades jag få en "bekants bekant" att låna ut sitt lösenord på en Högskola så att jag kunde som e-bok låna " Aspergers in Love" som fru Aspie tipsade om. Jag läste allt, över 200 sidor under min tågresa.TÄNK om jag hade läst den för ett år sedan.Vilken annan förståelse jag skulle ha fått!!
Nu kan jag inget ångra givetvis, jag visste ju då inget, men tänk ändå vilket underbart forum detta är.Där man kan hjälpa och stötta varandra i så svåra situationer.Jag vill tacka er alla återigen!
NadiaMi: dina frågor hade jag i "bakfickan". Lite försiktigt har jag använt dem, men jag får inga svar från min svärson. Han bara glider undan.Så fort han får en chans smiter han iväg till jobbet eller något annat som han anser akut.Eller så har han glömt min fråga inom loppet av två sekunder. Nåt annat tilldrog sig hans uppmärksamhet. Han är fruktansvärt tröttsam.
Två gånger har jag sagt till honom på skarpen att sluta drilla pojken. Han är helt besatt av att han ska vara bäst och tidigast på allt.Nu går den lille och nu har han ett nytt projekt, att han ska bli "torr" före alla andra barn.Jag har vid kaffebordet diskuterat barnuppfostran som ett sorts projekt. För att få in svärsonen på det, som fru Aspie skrev, men han nappar inte. Han är just nu helt fångad av ekonomi istället.Han vill varken byta eller klä pojken. Det vill han att jag ska göra.Han försökte slänga med den lille men då sa jag ifrån, nej, nu får du sluta!Sätt genast ned honom! Då reagerar på det utan att han tillsynes tar illa upp.
Igår e.m var vi alla till dagis för att träffa "fröken".Hon såg helt frågande ut inför min svärsons alla krav på tider och rutiner.Jag vet inte hur detta ska gå.
Jag stannar ett tag till för att se om jag kan nå fram till min dotter lite mer.Hon har jobbat mycket och kommit hem trött och sjuk som hon är.Igår efter dagis åkte jag med henne till läkare och hon fick pencillin och mår idag mycket bättre.
MITT nästa projekt blir att tala med henne och ev få henne att läsa den här boken.Det skulle kunna förändra hennes liv!! Men det är mycket känsligt...
Det var en liten "rapport" från mig...