Anonym!
Det skulle vara intressant att höra varför du inte tror att det är Asperger.Du måste ju ha massor av erfarenhet.
Vad gäller hans föräldrar så är det helt otänkbart att kontakta dem. De är sådan kufar så det går inte ens att beskriva.Allt som inte passar dem sopas under mattan, det finns inte. Jag ser hur mamman viker undan när sonen dummar sig. Hon säger inget, men däremot till hans bror kan hon riva ifrån.
Vi bor långt från min dotter och kan inte vara barnvakt så ofta, men det är inte populärt! Jag känner det.En gång åkte jag tåg 70 mil, enkel, för att passa den lille så att föräldrarna kunde åka på ett jättebröllop under tre dagar.Först skulle jag inte komma, för svärsonen ville ta med sig sin egen mamma, men då vägrade nog min dotter.Efter mycket hit och dit sa hon att de nu var överens att jag skulle komma.Men tala om sura, elaka miner från svärsonen. Jag frågade min dotter varför han bemötte mig så. Han var trött, sa hon....Det är enda gången jag passat pojken.
Farmor har någon enstaka gång suttit barnvakt, men bara när pojken har lagt sig för kvällen.
En gång har dottern varit ensam med pojken hos oss.Då ringer svärsonen på kvällen och kollar att hon lagt pojken kl 20.00.En gång när kl var 21.30 och pojken, då 6 mån, fortfarande var vaken blev min dotter alldeles skärrad när svärsonen ringde.Hon stängde dörren så att han inte skulle höra och sa att "nu hör han att han är vaken....."
Jag kan för mitt liv inte begripa vad detta handlar om.Dessa hemska., rigida regler.De startade med dem direkt pojken var nyfödd.Strikt efter ett schema. En gång somnade inte pojken direkt. Då ställer sig svärsonen med armarna i kors framför min dotter och säger: Jaha, vad har NI GJORT IDAG DÅ?Eftersom han inte kan sova. Då stammade hon bara fram något att de hade gjort det vanliga.JAg blev redan då alldeles iskall invärtes, men lät det passera. Nu när jag tar upp det som ett exempel med henne så minns hon inget sånt...