Kära Anna! Jag blev väldigt rörd av ditt insiktsfulla inlägg här.Jag känner igen min dotter i vad du skriver, hon orkar nog inte just nu ta till sig vad jag försöker säga.Jag fasar för den dag som barnbarnet kommer in i den ordentliga trotsåldern. Vad ska hända då? När barnet var nyfött satt pappan och räknade ut på en miniräknare vad vi vuxna skulle ha ätit i förhållande till vår kroppsvikt om vi jämförde med ett nyfött barn.Det verkar ju harmlöst och dumt, men ger en indikation på hans beteende. Tyvärr är det så att det är värre än vad jag har beskrivit här på FL hittills.Jag har inte orkat rada upp alla idiotier som han hållit på med.Han talar ofta t.ex om PRÄGLING, att barnet ska PRÄGLAS på mamma och pappa. På BB fick ingen annan komma dit och hälsa på, barnet skulle PRÄGLAS på sina föräldrar först.Ingen fattar liksom vad han håller på med. Jag har åkt över 70 mil med tåg för att vara barnvakt för att de själva skulle få komma ut på ett jättebröllop.Innan var jag noga med att ta reda på om de verkligen ville detta.Jovisst, men sedan när jag kom och tåget var en timme sent blev jag av honom bemött med sura miner och elaka ögonkast.Han pratade inte överhuvudtaget med mig. Jag, min man och min andra dotter gav flera gåvor till barndopet, men vi nämndes inte ens vid gåvobordet.Jag skiter i det, men min andra dotter som lagt ner så mycket glädje-energi och pengar på detta blev så ledsen, så ledsen.Hon blev väldigt ledsen och sårad. Hon älskar sitt syskonbarn och givetvis sin syster. Av min dotter fick jag en cd med bilder från dopet som min svärson tagit.Där fanns inte EN enda bild på min dotter och barnbarnet, på gudmor och barnbarnet, på min andra dotter och barnbarnet eller på mig och barnbarnet. Däremot fanns det 13 bilder på mitt barnbarn och min svärsons tjejkompis!!!(Han har inga killkompisar, bara tjejkompisar)Kan ni här på FL förstå hur man känner sig?? Även jag som mor, mormor och svärmor har rätt att bli sårad och ledsen. Nu har jag förstått att han lider av något. Min dotter förnekar detta. Jag vågar inte skriva brev till henne, hon visar det för honom troligtvis och då är loppet kört.Då kommer kontakten att brytas och jag kan aldrig mer stötta min dotter.Jag ska försöka hitta en väg att träffa henne på ensam, bara hon och jag.jag vet bara inte hur. Jag får tacka dig Anna för att du delgav mig dina erfarenheter.Det är mycket värt för míg!!