Det är helt klart att det är han som sätter reglerna. Det är alltid några nya regler eller förhållningsorder som gäller.
Under hela graviditeten pratade hon om barnkammaren, hur hon skulle måla och dekorera.Sedan blev det helt tyst om det.Vid ett besök där erbjöd sig min yngsta dotter att hjälpa sin syster att måla barnkammaren, fixa gardiner osv.Då blev det knäpptyst och till slut snäste svärsonen att "enligt min personliga åsikt, så behöver barnet inget eget rum före två års ålder..."Då satt dottern där med sänkt blick och tårarna rann, men hon sa inget.Sedan, när barnet hunnit bli 4 månader, ja, då skulle det dras igång med eget rum till pojken. Men det får ju inget kosta, så det är spartanskt och kalt.Inga teckande riddarborgar och annat dottern drömt om tidigare.(De har bägge bra jobb och inkomster)
Det här var ett exempel på hans beteende och det finns många fler.Han har förvandlat min glada, vackra,spontana och älskliga dotter(så brukar hon beskrivas av andra också) till en person jag knappt känner igen.
Nej NadiaMi, hon kommer inte att bryta sig lös i första taget.