Under förra veckan hade jag besök av en kvinnlig släkting som jag berättade allt för.Hon blev alldeles förskräckt och sa att jag bara MÅSTE tala med min dotter, liksom alla här på FL har sagt.
Mot bättre vetande skrev jag ett mail till henne, bad henne tänka igenom vad jag tidigare sagt med tillägget att jag ju inte vill henne något ont, bara att hon för barnets skull besinnar sig lite.Att jag älskar henne och finns här.
Jag fick ett mail tillbaka att jag skulle sluta med att lägga mig i hennes liv, de var bägge perfekta föräldrar och de får så mycket beröm på BVC etc.Jag är sjuk som ens kan fantisera om att svärsonen skulle vara en dålig pappa.Nu är de bägge så ledsna över detta. Alltså har hon visat mitt mail för honom.
Jag har skrivit tillbaka och förklarat vad jag baserar mina farhågor på.Att han inte verkar vara snäll mot barnet och gett exempel på hur han river upp honom ur sängen, sjuk och febrig bara för att det är ett visst klockslag, hur han håller honom uppochned i fötterna, hur hårdhänt och grinig han är när det inte går som han har tänkt. Hon svarar inte på mitt mail.Nu efter tre dagar skrev jag igen att hon kan väl ringa eller maila mig när det passar, men hon svarar inte.
Varken jag, min man eller hennes syster kan fatta hur hon kan göra så här.Det är helt obegripligt. Ok, att hon är rädd när hon kanske ser att framtiden inte blir som den hon har trott. Men hon måste väl tänka på sin lille son!!! Om det nu inte är så illa som jag tycker, varför kan hon då inte bara förklara detta för mig, lugnt och sansat? Under alla år har vi haft en bra relation och kunnat diskutera om olika saker.Det gör jag fortfarande med min andra dotter.
Min släkting sa idag per telefon att jag kanske skulle låta henne vara nu. Tids nog skulle hon själv inse hur det är fatt, men jag själv tycker ju att när det är ett litet barn inblandat så måste jag som mor och mormor reagera, eller hur??Ska jag vända bort blicken och låtsas som det regnar?
Varför reagerar hon inte nu när hon SER hur han gör med pojken??
Jag vet inte om det finns några svar. Jag skriver av mig min ångest och frustration här.