Nu har jag tagit ledigt, fixat vikarie och bokat biljett till imorgon kväll. Anmält min ankomst med ursäkten att jag gärna vill träffa dem eftersom de inte kommer hit till jul.Det var ju länge sedan sist. Min dotter sa att jag var välkommen. Helst skulle jag ha velat komma iväg redan ikväll eftersom fastern reser imorgon, men det gick inte att få biljett.
Jag har läst vad ni har skrivit fru Aspie och NadiaMi i de senaste inläggen och jag tror nog likadant.Att det har blivit för mycket för honom nu.Det är väl kaos i hans inrutade tillvaro.Tecken på det är att han nu sitter i timtal vid datorn och pillar med en hemmabudget.Min yngsta dotter och fastern säger att han vänder och vrider på siffrorna, räknar om och om igen hur det blir om man sparar in på kassarna i butiken osv, osv.Där bland siffrorna har han kontroll i en annars kaotisk tillvaro, eller?
Ja, jag vete gudarna hur jag ska tackla detta på bästa sätt. Jag ska givetvis lyssna på min dotter, låta henne prata.Men vad ska jag göra när jag ser hur han behandlar barnet? Ska jag rakt på sak be honom förklara sig,vilka teorier han har om barnuppfostran som han stödjer sig på?Han är väldigt stolt över sin intellektuella förmåga. Kan det vara en inkörsport?
Eller ska jag göra något annat? Jag vet ju inte hur han reagerar riktigt.
Nu kommer jag att läsa här ikväll och imorgon fram till kl 18.