• mammiiie

Tindra, Nova & Engla?

Bara jag som tycker att verkligen ALLA namnger sina ungar till antingen Tindra, Nova eller Engla (Alt. Ängla) numera???? usch, alla heter det överallt verkar det som, var o varannan unge! gillar dem inte alls, de har gått från söta till fullständigt övervanliga på bara nåt år!

usch, ville bara klaga av mej lite!

hur många känner du som heter nåt av ovanstående? eller träffar på dagligen här på familjeliv?

• Svar på tråden Tindra, Nova & Engla?
  • NemiaOJ

lotus betyder/är kärleksblomma

• Cactuz
    Chokladnöt skrev 2007-08-13 00:27:03 följande:
    om nästa barn blir en dotter så ska hon heta Engla Michelle (Michelle som uttalsnamn) :)
    Haha, du menar tilltalsnamn va?! *S*
  • Catja820

Min dotter heter Engla och jag har bara mött ett annat barn som heter Engla här i Norrköping. Tror att det är ganska så ovanligt här men det verkar dessto populärare på andra orter. Hade dock döpt henne till det oavsett...

• mamma me tre

men EMMA då??? hur vanligt är inte det???

• Cammie86

mamma me tre skrev 2007-08-14 22:35:58 följande:

men EMMA då??? hur vanligt är inte det???
    Emma är ju mycket vanligare. Men som jag skrev i ett tidigare inlägg så har dessa namn som tidigare var extremt ovanliga blivit populära på fem år. Därför kan man uppleva det som att "alla" har något av dessa namn.
  • sesssan

Spelar väl ingen roll om namn är vanliga eller ovanliga..huvudsaken ör väl att barnet har ettnman som föräldrarna gillar och som passar barnet..

• Sockerkakan
    Kinga L skrev 2007-08-14 22:46:35 följande:
    Fy vad elakt att skriva så...
    Vilket menade du?
    ¤EMMIE VIOLA 070321¤
  • Kinga L

Sockerkakan: Jag menar det TS skrev!!

Svar på tråden Tindra, Nova & Engla?