• mammiiie

Tindra, Nova & Engla?

Bara jag som tycker att verkligen ALLA namnger sina ungar till antingen Tindra, Nova eller Engla (Alt. Ängla) numera???? usch, alla heter det överallt verkar det som, var o varannan unge! gillar dem inte alls, de har gått från söta till fullständigt övervanliga på bara nåt år!

usch, ville bara klaga av mej lite!

hur många känner du som heter nåt av ovanstående? eller träffar på dagligen här på familjeliv?

• Svar på tråden Tindra, Nova & Engla?
  • Tjej 83

har en Tindra. så himla söt unge hehe..
    o sambons kompis har en Tindra. aldrig sett henne..
    känner en Engla.

men ingen Nova. eller jo en hund heter så.

tycker Tindra är fint, men passar nog bättre på en KO
    men vi ville ha de, såå neej inte så många runt här som heter så.

TS va tycker du om Liam, Noah o Neo som också är mega poppis nu. eller e d ebara tjejnamnen som du ogillar?

• anli71

Känner faktiskt inte någon liten Tindra, Nova eller Engla. Har inte träffat något barn på dotterns dagis som heter det heller. Så jag tycker inte namnen känns vanliga, däremot tycker jag namn som Agnes, Alva och Linnea börjar bli väldigt vanliga nu. (Därmed inte sagt att det är något fel på namn som är vanliga, min yngsta dotter heter Agnes i mellannamn).
    Hur som helst, tycker man måste acceptera att vi alla har olika smak när det gäller namn. Det som anses annorlunda och speciellt idag kanske är jättevanligt om fem år.

• lifalet

Min dotter heter Tindra!!
    Vad heter dina/ ditt barn som är så orginellt?? som ingen annan heter??
    Dessutom så känner jag ingen annan som heter varken Tindra eller Engla! Verkar vara speciellt där du bor!

• Pilla80

Jag tycker det är en väldigt onödig ts du skrivit.
    Undrar vad dina barn heter, kanske ganska utttjatade dom namnen ocskå.

Min dotter heter tindra, känner bara henne vid det namnet.
    Känner en Nova.

• Pilla80

Va tvungen att gå in o se vad dina barn heter. Men du har ju inte ens skrivit ut det.

• SnortonV

Tindra hahahaha...det är fan inte snyggt.

• BOB0s

Jag håller med att det e många som döper sina barn till de som TS pratar om.
    Men inget fel, kanske bara lite överdrivet.

Tycker Tindra e finast av de 3 ..
    Sen e det många som heter Nellie å Neo också tycker jag.

• leson76

Mina favoritnamn!! + Nellie
    lite tråkigt att de blivit så mvanliga men...tittar man på statistiken så är det inte någon jätteskillnad mellan t.ex 1:a och 4:e plats.

det har ju alltid varit så, att namnval är lite av ett mode.

inte många idag som döper sina barn till t.ex. jenny oc linda

• NemiaOJ

NU har det börjat en THINDRA och en TILDE på vårt dagis.

• Lale Eden

känner många tindror och änglor och ett par novor. nej inge kul när alla barn ska ha samma namn

Svar på tråden Tindra, Nova & Engla?