• mammiiie

Tindra, Nova & Engla?

Bara jag som tycker att verkligen ALLA namnger sina ungar till antingen Tindra, Nova eller Engla (Alt. Ängla) numera???? usch, alla heter det överallt verkar det som, var o varannan unge! gillar dem inte alls, de har gått från söta till fullständigt övervanliga på bara nåt år!

usch, ville bara klaga av mej lite!

hur många känner du som heter nåt av ovanstående? eller träffar på dagligen här på familjeliv?

• Svar på tråden Tindra, Nova & Engla?
  • En liten katt

uttjatade vanliga namn. varenda unge kommer heta dessa namn i skola om några år. det blir Tindra B och Nova E och Engla A för hela slanten. Snark.

• Vifsla

Hur många har två bekanta med varsitt barn som bär samma namn? Tex engla, nova eller tindra?

• Nedeljka

Det finns ju jatte manga som heter det, men sa at det med oss "aldre" hur manga heter inte Jenni, Sarah, Jessica, Maria da.

• Nedeljka

Personligen tzcker jag heller inte om namnen. Engla ar okej for det ar lite svensk pragel i det anda. Gillar inte alls Tindra, kommer det fran USA eller?

• MansonDust

Tindra kan väl knappast komma från USA ? Tindra är ju ett svenskt ord.

• SysterBus

Känner två Tindra och en Nova, ingen Engla. Av de tre tycker jag nog bäst om Engla. Men inget av namnen är väl direkt fult, även om det inte är några namn som jag skulle välja.

• mammiiie

citat från svenskanamn.se

"Tindra är inte längre bara ett svenskt verb utan är nu också ett av de 170 vanligaste tilltalsnamnen bland nyfödda. Populariteten kom plötsligt, 1996 var det två flickor som fick Tindra som tilltalsnamn, 1999 var det 27 stycken fördelade på 19 kommuner från Malmö i söder till Huddiksvall i norr."

• Nedeljka

Aha, okej.
    Men varfor klassas da Tindra som WT..

• Mamba

Varför bry sig om vad andras barn heter överhuvud taget?

Mamma till Isak & Love
Svar på tråden Tindra, Nova & Engla?