• mammiiie

Tindra, Nova & Engla?

Bara jag som tycker att verkligen ALLA namnger sina ungar till antingen Tindra, Nova eller Engla (Alt. Ängla) numera???? usch, alla heter det överallt verkar det som, var o varannan unge! gillar dem inte alls, de har gått från söta till fullständigt övervanliga på bara nåt år!

usch, ville bara klaga av mej lite!

hur många känner du som heter nåt av ovanstående? eller träffar på dagligen här på familjeliv?

• Svar på tråden Tindra, Nova & Engla?
  • Isens mamma

Känner ingen Nova och ingen Tindra. Däremot heter jag Engla i andranamn efter min pappas farmor,och min dotter heter det i andranamn efter mig.

• Frantic

Välkommen till FL Zemiramis, här skall man bara jama med och säga att allt är urgulligt, nåde den som skämtar eller inte håller med jamkören, då får man dask på fingrarna!

Zemiramis skrev 2007-08-24 07:19:34 följande:
    påfågelöga skrev: Har aldrig hört att Klara ska vara klar eller att Lena ska vara len. Vem tänker så när man hör namnet Lena? Varför skulle Tindra gå omkring och tidra?Det var ju bara ett skämt från en sketch. Ingen har sagt att ungen _ska_ tindra. Jag bara skrev min association. Men detta gick uppenbarligen inte att skämta om... Jag drar...
  • Angel80

Känner inte en kotte som har döpt sitt barn till något av namnen.

Jag anar ugglor i potatisåkern och har många bollar i elden.
  • En liten katt
    Rosenöga skrev 2007-08-24 02:13:24 följande:
    En liten katt skrev 2007-08-23 22:25:01 följande:
    Vaddå tragiskt?Tragiskt tycker jag det är när barn far illa. Tragiskt tycker jag det är att så många fosterbarn haft ett dåligt liv, som avslöjats just nu.
    Ja det är ännu mer tragiskt. Det finns grader i helvetet.
  • KJG

Tänk att det går snart inte o gå in i en ända tråd här på FL förrens det är en massa diskuttioner. Så jävla trist har det blivit här.....

• En liten katt
    KJG skrev 2007-08-24 10:27:47 följande:
    Tänk att det går snart inte o gå in i en ända tråd här på FL förrens det är en massa diskuttioner. Så jävla trist har det blivit här.....
    Det är väl diskussioner som är skoj? Är det inte därför vi är här?
  • Åsa

Känner ingen som heter så. På dagis har det kommit en liten Nova nu, och ett par tre Agnes och någon Svea
    Inte direkt min smak men varför skulle det vara ett problem att namnen är vanliga? (Vanliga på vissa ställen får jag väl säga för i namnstatistiken kommer ingen av dem högre upp än på 23:e plats, långt efter Emma, Julia och Ebba; Engla först på 63:e plats).
    www.scb.se/templates/tableOrChart____191072.asp

Bland mina generationskamrater heter var och varannan Eva och Maria, i mammas Barbro och Britt-Marie. Namn kommer och går. Opraktiskt med många som heter samma, visst, men knappast något nytt.

• leson76

Kanske man skulle satsa på att döpa sitt barn till det absolut vanligaste namnet 2006. Kanske barnet blir ensamt om namnet då 2007 och folk är så rädda för att döpa barnet till ett "vanligt" namn :)

• ananda74

Jag har hört 2 nova och en Tindra och det är bara så pinsamt att döpa sina barn till nåt sånt. jag tycker det verkar som om alla här på FL har döpt sina barn till det, men IRL är det inte så många som jag känner som gjort det som tur är. ungefär lika pinsamt som Kevin, robin och liam på en kille.

• Pumpalicious

Jag vet inget barn som heter något av ovanstående

Svar på tråden Tindra, Nova & Engla?