• mammiiie

Tindra, Nova & Engla?

Bara jag som tycker att verkligen ALLA namnger sina ungar till antingen Tindra, Nova eller Engla (Alt. Ängla) numera???? usch, alla heter det överallt verkar det som, var o varannan unge! gillar dem inte alls, de har gått från söta till fullständigt övervanliga på bara nåt år!

usch, ville bara klaga av mej lite!

hur många känner du som heter nåt av ovanstående? eller träffar på dagligen här på familjeliv?

• Svar på tråden Tindra, Nova & Engla?
  • mammiiie
    Henrik31 skrev 2007-08-10 12:02:46 följande:
    Har ni hört namnet Liam innan?
    ja, men inte så att man tycker det är jobbigt att höra i öronen.
  • dragon06

jag har en tindra.. och det verkligen passar henne. när vi fick nys om namnet när jag var gravid så vart jag förälskad i namnet och hade inte hört det tidigare. så när hon kom så var det inte någon tvekan för det var en tindra oavset att flera heter så..

• Flissi

Jag heter Linda.
    Vi var tre Lindor i samma klass, & tre Lindor med samma efternamn i parallellklasserna.
    I högstadiet bytte jag till Lindha så man iallfall hade nåt eget & folk kunde hålla isär vem som var vem av alla Lindor.

Det är & har ju alltid varit så att vissa namn blir det fler av.
    Jag känner flera som har barn som heter Nova, två Tindror men ingen Engla.

Mitt tänkta flicknamn var Enlgla-Maja, men min sambo vägrade och säger att det är ett namn man ger till sitt barn om man ser ut & lever som Tomas Di Leva.
    Så får väl köpa en hund & döpa henne till det istället.

(Jag gillar Di Leva, men går i helt vanliga kläder)

Ester heter min lilla tjej, & vet flera små Estrar också.

• Henrik31

Det är tokvanligt. Sen verkar det som att det är världens ovanligaste namn när någon döper ungen till det.
    -Vet ni vad vi kommit på!!! LIAM!
    Oj, du o halva Sverige...

TheSunset skrev 2007-08-10 12:05:19 följande:
    Liam e ju oxå rätt vanligt...
  • TheSunset
    Henrik31 skrev 2007-08-10 12:07:41 följande:
    Det är tokvanligt. Sen verkar det som att det är världens ovanligaste namn när någon döper ungen till det. -Vet ni vad vi kommit på!!! LIAM! Oj, du o halva Sverige...
    hihi
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) Hampus 990910 & Julia 061101 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • TheSunset

Jag har en Hampus och en Julia....

Är det namn som man kan tröttna på?

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) Hampus 990910 & Julia 061101 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • JM76

Jag tycker att de är lite tråkiga och känns "påhittade" (nu är väl iofs alla namn påhittade någon gång, men ändå).

Tindra gillar jag extra lite. Det lät kanske gulligt första gången man hörde det, men jag associerar till kossor (Rosa, Tindra, Stjärna).

Men alla väljer ju såklart efter sin egen smak och det är helt ok för mig att andras barn heter det om föräldrarna tycker att det är fint. Såklart!

• wellpapp

namn går i trender hela tiden ju... det är bara att det är som tydligast när man själv ahr eller planerar barn och tänker på namn!

i min åldersgrupp heter alla maria, erik osv.

fast kan du tänka dig, att jag heter ÄNGLA och det INGEN i min ålder!

• Julias mamma
    TheSunset skrev 2007-08-10 12:09:03 följande:
    Jag har en Hampus och en Julia....Är det namn som man kan tröttna på?
    Absolut inte Julia i alla fall
Svar på tråden Tindra, Nova & Engla?