• mammiiie

Tindra, Nova & Engla?

Bara jag som tycker att verkligen ALLA namnger sina ungar till antingen Tindra, Nova eller Engla (Alt. Ängla) numera???? usch, alla heter det överallt verkar det som, var o varannan unge! gillar dem inte alls, de har gått från söta till fullständigt övervanliga på bara nåt år!

usch, ville bara klaga av mej lite!

hur många känner du som heter nåt av ovanstående? eller träffar på dagligen här på familjeliv?

• Svar på tråden Tindra, Nova & Engla?
  • HeddaBigBum

Undrar om mina föräldrar satt och klagade över att var och varannan unge hette Johan, Magnus och Maria/Marie när jag var liten?

Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Shaun the sheep

Valkyriah:

Nämen, precis. Varför ska man göra alla andra till lags? "Nej men hörru älskling, vi döper barnet till Anna. Då kan ingen bli missnöjd!"

:S

Vilmer ♥070529♥
  • michellina
    ananda74 skrev 2007-08-24 17:45:18 följande:
    Jag har hört 2 nova och en Tindra och det är bara så pinsamt att döpa sina barn till nåt sånt. jag tycker det verkar som om alla här på FL har döpt sina barn till det, men IRL är det inte så många som jag känner som gjort det som tur är. ungefär lika pinsamt som Kevin, robin och liam på en kille.
    Pinsamt?? Varför pinsamt?
  • Valkyriah
    dollheart skrev 2007-08-24 18:44:10 följande:
    Valkyriah:Nämen, precis. Varför ska man göra alla andra till lags? "Nej men hörru älskling, vi döper barnet till Anna. Då kan ingen bli missnöjd!":S
    hahaha precis...

Men skulle ge mig fan på att någon skulle ha något att säga om det ändå
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Shaun the sheep

Precis! Man retar alltid upp nån liksom

Fast.. jag tycker om att vara som en böld i arslet på folk :D

Vilmer ♥070529♥
  • mo m2007

Mina barn heter Melwin (var ovanligt när han föddes) å Mirakel enda i sverige med tilltalsnamnet) .. gillar inte vanliga namn alls.

cest la vie!
  • Frantic

Jo, alla har vi våra mål här i livet!

dollheart skrev 2007-08-24 18:46:40 följande:
    Precis! Man retar alltid upp nån liksom Fast.. jag tycker om att vara som en böld i arslet på folk :D
  • Swettie22

Jag tycker att man ska totalt skita i vad andra döper sina barn till det har ingen annan något att göra med själv har jag en son som heter LIAM och jag tycker inte det är ett dugg pinsamt faktiskt däremot tycker jag att såna som bryr sig så fruktansvärt mycket om vad andra har för sig i sina liv eller vad andra människor heter dom är pinsamma för dom har ju uppenbarligen inget vettigare för sig än att störa sig på vad andra gör

• mo m2007

precis det är ju inte nån annan ÄN barnet å dess förälder som ska bry sig om namnet.
    Här har vi dock motsat att "Mirakel, det är ju inget namn"...."nä det kan nu inte döpa henne till."

Swettie22 skrev 2007-08-24 19:24:04 följande:
    Jag tycker att man ska totalt skita i vad andra döper sina barn till det har ingen annan något att göra med själv har jag en son som heter LIAM och jag tycker inte det är ett dugg pinsamt faktiskt däremot tycker jag att såna som bryr sig så fruktansvärt mycket om vad andra har för sig i sina liv eller vad andra människor heter dom är pinsamma för dom har ju uppenbarligen inget vettigare för sig än att störa sig på vad andra gör
    cest la vie!
  • Rosenöga
    Zemiramis skrev 2007-08-24 07:19:34 följande:
    påfågelöga skrev: Har aldrig hört att Klara ska vara klar eller att Lena ska vara len. Vem tänker så när man hör namnet Lena? Varför skulle Tindra gå omkring och tidra?Det var ju bara ett skämt från en sketch. Ingen har sagt att ungen _ska_ tindra. Jag bara skrev min association. Men detta gick uppenbarligen inte att skämta om... Jag drar...
    Missuppfattning Zemiramis. Jag svarade inte på ditt inlägg. Det jag skrev kom just efter men jag vände mig till TS. När jag vänder mig till någon annan i tråden skriver jag alltid till vem det är avsett.

Ditt inlägg var ju bara från den skämtsamma sidan. Jag avsåg alla som på fullt allvar brukar säga att den som heter Tindra måste gå omkring och tindra hela tiden. Det är många som säger så i de olika namntrådarna.

Och så säger du att du drar. Så sorgligt, hur ska jag då kunna rätta till detta? Får väl hälsa på hemma hos dig och förklara kanske.
  • lindapindan

Jag känner ingen som heter de 3 namnen, men min yngsta dotter heter ENGELA i mellannamn, så jag tycker det är jättefint. Hon heter för övrigt Nathalie och Milly med.

Svar på tråden Tindra, Nova & Engla?