• mammiiie

Tindra, Nova & Engla?

Bara jag som tycker att verkligen ALLA namnger sina ungar till antingen Tindra, Nova eller Engla (Alt. Ängla) numera???? usch, alla heter det överallt verkar det som, var o varannan unge! gillar dem inte alls, de har gått från söta till fullständigt övervanliga på bara nåt år!

usch, ville bara klaga av mej lite!

hur många känner du som heter nåt av ovanstående? eller träffar på dagligen här på familjeliv?

• Svar på tråden Tindra, Nova & Engla?
  • Nalle Puh73

Känner till 2 som heter Tindra och 1 som heter Nova och då är det en av dom 2 (mitt syskonbarn) som har Tindra, Nova som mellannamn. Engla vet jag ingen som heter, så jag tycker inte det är så vanliga namn som du anser.

♥William, kärleken i mitt liv♥. William 07/05-05
  • Malia75

Det tråkiga är ju att vara en av de som heter samma sak sen...
    Jag själv heter Maria och har ALLTID haft flera i samma klass som heter det. Vad har det lett till? Jo, att man har fått heta sitt efternamn istället, eller ännu värre...."Maria1, Maria2, Maria3". Eller det allra värsta.....Stor-Maria och Lill-Maria....inte så jäkla kul när man har viktkomplex kan jag säga....varken för den lilla eller stora!

Samtidigt är det ju inte kul att heta något urkonstigt bara för föräldrarna vill ha något namn på sitt barn som ingen annan har....

• TheSunset
    Malia75 skrev 2007-08-10 11:55:44 följande:
    Det tråkiga är ju att vara en av de som heter samma sak sen...Jag själv heter Maria och har ALLTID haft flera i samma klass som heter det. Vad har det lett till? Jo, att man har fått heta sitt efternamn istället, eller ännu värre...."Maria1, Maria2, Maria3". Eller det allra värsta.....Stor-Maria och Lill-Maria....inte så jäkla kul när man har viktkomplex kan jag säga....varken för den lilla eller stora!Samtidigt är det ju inte kul att heta något urkonstigt bara för föräldrarna vill ha något namn på sitt barn som ingen annan har....
    Vet hur du menar...sjäv fick jag heta mitt namn + första bokstaven i mitt efternamn för dom skulle kunna ropa på rätt Therese. Fan fick ju heta det i flera år.....inte kul.
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) Hampus 990910 & Julia 061101 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • mammiiie
    Malia75 skrev 2007-08-10 11:55:44 följande:
    Det tråkiga är ju att vara en av de som heter samma sak sen...Jag själv heter Maria och har ALLTID haft flera i samma klass som heter det. Vad har det lett till? Jo, att man har fått heta sitt efternamn istället, eller ännu värre...."Maria1, Maria2, Maria3". Eller det allra värsta.....Stor-Maria och Lill-Maria....inte så jäkla kul när man har viktkomplex kan jag säga....varken för den lilla eller stora!Samtidigt är det ju inte kul att heta något urkonstigt bara för föräldrarna vill ha något namn på sitt barn som ingen annan har....
    Känner igen det där, en Johanna på 80-talet! vi va alltid två johanna i hela grundskolan, sen när man börja gymnasiet, samma där, två johanna i klassen även där!
  • Henrik31

Har ni hört namnet Liam innan?

• TheSunset
    Henrik31 skrev 2007-08-10 12:02:46 följande:
    Har ni hört namnet Liam innan?
    Liam e ju oxå rätt vanligt...
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) Hampus 990910 & Julia 061101 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Gabriella S

Henrik31: innan det blev hypat här i Sverige..?

Ja, självklart. En av Oasisbröderna hette ju det. Jag hade också en roman av Dorothy Eden som jag gillade mycket när jag var tonåring, som utspelades på Irland. Där hette slottsherren Liam! Men då hade det en helt annan klang, eftersom det passade in där.

Svar på tråden Tindra, Nova & Engla?