• Litheo

Pulla, är det så hemskt namn?

Vi säger snopp o pulla om könen.
    Är det så hemskt namn?
    Jag tycker defenitivt att det är motsatsorden till varandra.
    Varför ska flickkönet förskönas så hemskt.. som tex snippa.. vem fasen har hört det ordet förr? Tycker det är löjligt!!! Allt ska vara så pluttinuttigt men det är kön vi pratar om. Varför kan man inte bara så säga det utan att det ska låta äckligt?
    Jag tycker pulla är ett gulligt namn iallafall!!!

Jag står för snopp o pulla o kommer uppfostra min son med de orden!

• Svar på tråden Pulla, är det så hemskt namn?
  • Nikitastar

Hehe, trodde att ngn skulle döpa sin dotter till Pulla...
    Nej, det går väl bra att säga pulla?

• LovleyMamma

Håller helt med dig, varför kan man inte säga pulla???
    Att säga snippa får mig att börja tänka på 50-talet.

• Lucky Me

harkel...när jag hör ordet pulla tänker jag min snuskis på något helt annat....

• nattfly

ohhh jag kan förstå om en del reagerar med tanke på att pulla, pullar används ju som beskrivning på när mannen kör med fingrarna i fi**an
    men gillar ni namnet så gör ni och då är det ju upp till er

• Kajsan

Själv kallar jag den för tjobedoo, armarna för juppa, näsan för thuuuu, håret för ullibulli, ögonen för hoppedopparna, foten för varpan.
    Varför kan man inte få bestämma själv?

• Litheo
    Nikitastar skrev 2007-08-10 13:05:28 följande:
    Hehe, trodde att ngn skulle döpa sin dotter till Pulla... Nej, det går väl bra att säga pulla?
    Vaddå döpa till pulla, skulle du kunna tänka dig att ngn döper sin son till snopp då? Vi pratar om namn på könen för 17
  • Lovali

Alltså pulla för mig, Göteborgare, är när man har sex & killen pillar på ens kön. Därför skulle inte jag kalla ett könsorgan det. Det är liksom en handlig för mig..att pulla ngn.
    Trodde också först att ngn hade döpt sitt barn till det
    /L

• Sofia t

Pulla är ju ett ord för att onanera så jag väljer inte det ordet här hemma men jag tycker det är upp till var o en vad man tycker passar.

• Erika

Hej

Ehh ja Pulla får mig direkt att tänka på något helt annat som jag absolut inte vill säga till mina barn.......

JAg tycker snippa är ok

• Åsa Ystad

Vad är det för fel på snippa, då?

Svar på tråden Pulla, är det så hemskt namn?