• Litheo

Pulla, är det så hemskt namn?

Vi säger snopp o pulla om könen.
    Är det så hemskt namn?
    Jag tycker defenitivt att det är motsatsorden till varandra.
    Varför ska flickkönet förskönas så hemskt.. som tex snippa.. vem fasen har hört det ordet förr? Tycker det är löjligt!!! Allt ska vara så pluttinuttigt men det är kön vi pratar om. Varför kan man inte bara så säga det utan att det ska låta äckligt?
    Jag tycker pulla är ett gulligt namn iallafall!!!

Jag står för snopp o pulla o kommer uppfostra min son med de orden!

• Svar på tråden Pulla, är det så hemskt namn?
  • Lequisha
    Bebbe2006 skrev 2007-08-14 03:03:57 följande:
    pulla=onanera
    Yepp
  • Louise H
    Bebbe2006 skrev 2007-08-14 03:03:57 följande:
    pulla=onanera
    japp, tänker på fingerpulla
  • Louise H

men kalla det vad ni vill, det är inte så jag är allt för angagerad i frågan

• Odessa

Hahaha, nej, det låter helt fel för mig. Vi är finnar och "pulla" betyder "bulle". Kommer också att tänka på ordet "pulla".

• Ina1979

jag hade ju inte kallat den för pulla...pulla är för vulgärt för att nämna vid en liten flickas könsorgan tycker jag...
    Snipp, Snippa eller framstjärt...vi brukar nog säga skruven... :)

• FannyJakobochJulius

Gud vad skönt att jag har en son, så än sålänge är inte flickans könsnamn något relevant för vår del ;)

Men å andra sidan kommer min son få kalla sitt kön och flickans kön precis vad han vill.

Jag tror dock att folk kallar könen olika i olika sällskap... jag säger tex penis eller snopp i min släkts närvari, medans jag med nära vänner etc kallar den kuken om ja känner för de.. känns för grovt för att min mormor ska höra de.. haha!! men ja.. ni förstår va ja menar!

• FannyJakobochJulius

HAHA                      

• MARIA99

Pulla är ju nått man gör!
    Snippa är det ordet vi använder till tjejerna

Svar på tråden Pulla, är det så hemskt namn?