• Litheo

Pulla, är det så hemskt namn?

Vi säger snopp o pulla om könen.
    Är det så hemskt namn?
    Jag tycker defenitivt att det är motsatsorden till varandra.
    Varför ska flickkönet förskönas så hemskt.. som tex snippa.. vem fasen har hört det ordet förr? Tycker det är löjligt!!! Allt ska vara så pluttinuttigt men det är kön vi pratar om. Varför kan man inte bara så säga det utan att det ska låta äckligt?
    Jag tycker pulla är ett gulligt namn iallafall!!!

Jag står för snopp o pulla o kommer uppfostra min son med de orden!

• Svar på tråden Pulla, är det så hemskt namn?
  • sassy123

Haha, när jag läste rubriken så trodde jag att ni ville döpa ert barn till Pulla. DET hade varit hemskt!

Jag tycker ni kan kalla det för vad ni vill, men det blir nog mycket enklare om ni kallar det för samma sak som de flesta andra (snippa).

• Lola Jämtland
    Litheo skrev 2007-08-10 13:19:05 följande:
    Nej men snippa för mig låter som en blomma, varför ska jag då använda det? Ungefär som att säga hufvud eller huvud.. jag säger "huve´"för jag tycker det låter bäst.precis som pulla istället för snippa
    Snippa är ju ett ord som fler o fler tar till sig o börjar använda. På förskolor tex.
    Det står väl tom med i ordlistor nu tror jag?

Skitsamma vad det låter som. Du vet ju vad som menas med ordet?
    //Blir det nånsin våran tur.....
  • adrenalin

För mig skulle det vara som att kalla snoppen för runka. Tycker det är lite väl vulgärt för ett litet barn!
    Men ni gör väl som ni vill. Lär dom snippa också bara så dom fattar vad det egentligen heter så är det ju lugnt!

sassy123 skrev 2007-08-10 13:20:40 följande:
    Haha, när jag läste rubriken så trodde jag att ni ville döpa ert barn till Pulla. DET hade varit hemskt!
    hahahaha
    burriburr.wordpress.com - läs bloggen, den handlar om saker du gillar! :)
  • Tinzi

Pulla enligt mig är sexuellt stimulering som vissa andra här redan skrivit.

Men alla säger ju vad dom vill :)

Sen tycker jag det finns för få ord för det kvinnliga könsorganet.

Min mamma sa alltid: Viss vissen :) Så det har hängt m. mig med.

• Pna

Jag har oxå funderat på det där... är själv uppväxt med "kissemuttan". Hmmm...

Och TS: Jag trodde också att det var någon som funderade på att döpa sin dotter till Pulla när jag läste rubriken.. hihi!

• Litheo

Men blommak an man ju inte säga, vad säger man då om blommor? Det bli ju liksom fel... nej hur jag än vrider och vänder får det fortsätta förbli pulla Jag har sagt det sidan jag var lite!

• Jennjen

Pulla är en sexuellhandling för mig...och för min mormor en höna så...NEJ jag personligen skulle aldrig kalla ett barns snippa för det.

Gillar dock inte ordet snippa heller...men det är väl för det är ovant...man vääänjer sig! Mycket bättre än "framstjärt" som jag är uppväxt med....öh?

• nannis84

här hemma säger vi snopp o kissemurra

• supersemlan

Men pulla kan man ju inte säga, vad säger man då om pulla...?

Snippa är ett riktigt ord med en enda betydelse. Det är därför, bland annat, det är bra att använda.

• Lola Jämtland
    Litheo skrev 2007-08-10 13:23:21 följande:
    Men blommak an man ju inte säga, vad säger man då om blommor? Det bli ju liksom fel... nej hur jag än vrider och vänder får det fortsätta förbli pulla Jag har sagt det sidan jag var lite!
    Men vi tycker ju att ordet pulla betyder något helt annat. Det är ju samma sak som att kalla det blomma isf!
    //Blir det nånsin våran tur.....
Svar på tråden Pulla, är det så hemskt namn?