• Litheo

Pulla, är det så hemskt namn?

Vi säger snopp o pulla om könen.
    Är det så hemskt namn?
    Jag tycker defenitivt att det är motsatsorden till varandra.
    Varför ska flickkönet förskönas så hemskt.. som tex snippa.. vem fasen har hört det ordet förr? Tycker det är löjligt!!! Allt ska vara så pluttinuttigt men det är kön vi pratar om. Varför kan man inte bara så säga det utan att det ska låta äckligt?
    Jag tycker pulla är ett gulligt namn iallafall!!!

Jag står för snopp o pulla o kommer uppfostra min son med de orden!

• Svar på tråden Pulla, är det så hemskt namn?
  • nattfly

ja tycker du att ordet är bra så är det nog det för er
    men är man van att höra ordet i andra sammanhang enbart då blir det klurigt
    jag har faktiskt aldrig hört ordet pulla som benämning för kvinnokön

men å andra sidan så träffade jag nyligen på en som kallade den för kalkon pga att hon tycker det ser ut som en kalkonhals med alla vecken så varför inte

Litheo skrev 2007-08-10 13:09:17 följande:
    Ja jag vet att den del tänker så men dte är ju inte det som det handlar om. Klart man alltid kan förknippa ord med andra men när det handlar om ett ord på ett kön.PullaSnopp
  • Marlene B

Pulla= onani

Otroligt töntigt namn måste jag säga.

• Fröken Inga

Jag tänker också sexuell stimulering.

När man är över femton vårar finns inga känslor kvar...
  • Visalicious

Tja, men då bestämmer jag mig för; runka och pulla då.

Det är ju ändå namn på kön och det borde alla fatta, eller hur?

• Cerrgweni

Jag är själv uppväxt med pulla och snopp... tycker inte det är det minsta konstigt!

• Lola Jämtland
    Litheo skrev 2007-08-10 13:10:42 följande:
    INgen vet ju vad det är,,,, fråga din mormor vad snippa är får du se vad hon säger! Jag stod som ett frågetecken när jag hörde det ordet.Inte 17 ändrar man väll namn på kroppsdelar för vi är i 2000-talet. Ska ben och armar byta nman oxå kanske. Löjligt!
    Det kan ju bero på att snippa är ett nytt ord.

Pulla är höna eller något som har med sex att göra.

Löjligt är det att inte vilja ta till sig ett ord för att det låter konstigt.
    Jag tyckte väl inte heller att ordet snippa lät så himla kul första ggn jag hörde det men man kan ju lära sig att använda det.
    //Blir det nånsin våran tur.....
  • Mamma till V och E

Jag tycker inte snippa är speciellt mkt mer puttinuttigt än snopp...tycker att det är ett neutralt ord som ger ett namn på flickornas kön.

Själv var jag ganska trött på att ha en stjärt (baken/rumpan) och en framstjärt (snippan). Kändes liksom lite som att framstjärten är något onämnbart som man helst inte bör gå närmare in på.

Pulla är bara såå fel i mina öron, just för att jag mer tycker att det berör en vuxen "aktivitet".

• Kajsan

Lola Jämtland skrev 2007-08-10 13:13:48 följande:

Det kan ju bero på att snippa är ett nytt ord. Pulla är höna eller något som har med sex att göra. Löjligt är det att inte vilja ta till sig ett ord för att det låter konstigt. Jag tyckte väl inte heller att ordet snippa lät så himla kul första ggn jag hörde det men man kan ju lära sig att använda det.
    Precis! Jag menar, gardin är inte så snyggt ord det heller.
    Men jag accepterar det och kallar inte mina gardiner för stjärthalvor istället.
  • Litheo
    Lola Jämtland skrev 2007-08-10 13:13:48 följande:
    Det kan ju bero på att snippa är ett nytt ord. Pulla är höna eller något som har med sex att göra. Löjligt är det att inte vilja ta till sig ett ord för att det låter konstigt. Jag tyckte väl inte heller att ordet snippa lät så himla kul första ggn jag hörde det men man kan ju lära sig att använda det.
    Nej men snippa för mig låter som en blomma, varför ska jag då använda det? Ungefär som att säga hufvud eller huvud.. jag säger "huve´"för jag tycker det låter bäst.

precis som pulla istället för snippa
  • supersemlan

Snippa är ju främst för att flickors könsorgan ska ha ett namn som alla vet vad det betyder och passar att använda på ett barn. Om alla har egna namn förstår ju ingen vad man pratar om. "Har du en pulla, vad är det? Jaha, jag har en blomma jag".

Det är ju ingen tvekan om vad en snopp är, och att alla pojkar har en - och att den dessutom är något att vara stolt över och ha nöje av. En del flickor har uppenbarligen inget könsorgan, utan en "framstjärt" istället, som fru Hennerdal ovan. Självklart hänger det ihop med att flickors kön, lust och nyfikenhet är mer tabubelagt än pojkars, och jag tycker det är fel att det ska vara så.

Jag tycker ärligt talat att det är ganska svårt att säga snippa - men inte lika svårt som att säga slida, fitta eller vagina el dyl om min dotters underliv. Och jag tycker att det är viktigt med ett riktigt namn. Så vi använder snippa.

Svar på tråden Pulla, är det så hemskt namn?