• Litheo

Pulla, är det så hemskt namn?

Vi säger snopp o pulla om könen.
    Är det så hemskt namn?
    Jag tycker defenitivt att det är motsatsorden till varandra.
    Varför ska flickkönet förskönas så hemskt.. som tex snippa.. vem fasen har hört det ordet förr? Tycker det är löjligt!!! Allt ska vara så pluttinuttigt men det är kön vi pratar om. Varför kan man inte bara så säga det utan att det ska låta äckligt?
    Jag tycker pulla är ett gulligt namn iallafall!!!

Jag står för snopp o pulla o kommer uppfostra min son med de orden!

• Svar på tråden Pulla, är det så hemskt namn?
  • Loviza

Om någon säger pulla så tänker man ju på onani. "Pullan" däremot tänker jag nog på en höna.

• Lolilla
    Loviza skrev 2007-08-10 15:33:22 följande:
    Jag tycker snippa är ett fint bra ord. Som snopp fast för tjejer.
    Det borde ha hetat snipp.
    Snipp och snopp.
    Snipp snapp slut.
  • stiäärna

Jaja, snippa låter väl bättre än framstjärt I guess...

• FannyJakobochJulius

kan med all säkerhet säga att de mamma och pappa kallar könet kommer inte alls vara avgörande för vad barnet kommer att kalla de i sitt liv. det är oftast något som vänner skapar sinsimellan!!

• Loviza
    Lolilla skrev 2007-08-10 15:36:04 följande:
    Det borde ha hetat snipp. Snipp och snopp. Snipp snapp slut.
    Snippan
    Snoppen

Något fel på det?

Alltså det är ju kvinnligt och manligt könsorgan vi snackar om. Inte ska väl det behöva vara ett könsneutralt ord.
  • Loviza

Fast det heter iofs inte "Snoppe" :P

• adrenalin
    stiäärna skrev 2007-08-10 15:14:25 följande:
    Alltså jag vet inte hur intresserad du var av ditt könsorgan när du var liten men jag brydde mig inte så jäkla mycket. "Slida" är ju bara ett samlingsord tills de är gamla nog att lära sig på biologin om inre och yttre blygdläppar, klitoris, äggledare, livmoder osv. Tycker du det är viktigt med de detaljerade delarna när barnen är små? Att lära pojkar om sin sädesledare också? Varför liksom??
    Slida är inget samlingsord. Kallar du pojkarnas snoppar för urinrör också? Det är precis samma sak.
    burriburr.wordpress.com - läs bloggen, den handlar om saker du gillar! :)
  • Needy

Vi säger snoppen o smulan

Why be pretty, when you can be gorgeous?
  • bengke

Säg vad ni vill såä länge alla med ett rimligt ordförråd förstår det och så länge ni kan hojta det i badhuset lika bekvämt som "glöm inte att tvätta snoppen". Hos oss är snippa det givna valet.

• Wilowa

När jag läste pulla så tänkte jag på norskans pula! Det är norskans ord för knulla!

29 augusti öppnar IKEA i Karlstad!
Svar på tråden Pulla, är det så hemskt namn?