• Litheo

Pulla, är det så hemskt namn?

Vi säger snopp o pulla om könen.
    Är det så hemskt namn?
    Jag tycker defenitivt att det är motsatsorden till varandra.
    Varför ska flickkönet förskönas så hemskt.. som tex snippa.. vem fasen har hört det ordet förr? Tycker det är löjligt!!! Allt ska vara så pluttinuttigt men det är kön vi pratar om. Varför kan man inte bara så säga det utan att det ska låta äckligt?
    Jag tycker pulla är ett gulligt namn iallafall!!!

Jag står för snopp o pulla o kommer uppfostra min son med de orden!

• Svar på tråden Pulla, är det så hemskt namn?
  • BabyEm

jag säger oxå pulla och snopp och tänker fortsätta med det

• Cecese

Pulla är onanera. Hos oss heter flickors könsorgan snippa och inget annat.

• Helena Gordon

Pulla/gullet (gullet mest för att min mormor alltid sa det) eller snopp/snorre (snorre låter som en snopp på en liten pojke tycker jag ). Framstjärt låter som ett skämt för mig. Snippa låter bara löjligt. Använder inte själv ordet "fingerpulla" och associerar inte det med "pulla".

• Snossan

Pulla är ju att pulla..men kommer vi till vårt land står det ju för u-livet..och då inte bara på småflickor, dialekt fråga.

Säger snippa nu till barnen men skulle ju aldrig kalla ****** för det annars.

• Boolli

Tycker du verkar vara lite kluven eftersom du först skriver: "Tycker det är löjligt!!! Allt ska vara så pluttinuttigt men det är kön vi pratar om." Men sedan även påpekar: Jag tycker pulla är ett gulligt namn iallafall!!!

Så då har du ju med enligt egen mening valt ett gulligt ord. Så varför då klanka ner på snippa?

• Boolli

Tycker du verkar vara lite kluven eftersom du först skriver: "Tycker det är löjligt!!! Allt ska vara så pluttinuttigt men det är kön vi pratar om." Men sedan även påpekar: Jag tycker pulla är ett gulligt namn iallafall!!!

Så då har du ju med enligt egen mening valt ett gulligt ord. Så varför då klanka ner på snippa?

• FannyJakobochJulius
    Lilja84 skrev 2007-08-15 09:24:41 följande:
    Är pulla inte ett annat ord för höna också ?
    haha jo de är de!! tänkte precis skriva samma sak... folk tycks haka upp sig på att ordet betyder onander... då föreslår jag att vi stryker ordet fitta som könsord.. då de betyder våt äng från början.. och kuk med, de betyder liten utväxt osv osv osv ;) haha
  • Marie Curie
    Litheo skrev 2007-08-10 13:03:54 följande:
    Varför ska flickkönet förskönas så hemskt.. som tex snippa.. Tycker det är löjligt!!! Allt ska vara så pluttinuttigt men det är kön vi pratar om. Jag tycker pulla är ett gulligt namn iallafall!!!
    För det första betyder "pulla" när en kille smeker och pillar på en tjejs könsorgan.

För det andra - du skriver att "snippa" är förskönat och pluttinuttigt, och att "pulla" är gulligt!

Så gulligt är ok, men förskönat och pluttinuttigt är inte ok? Vad pratar du om egentligen?
  • Litheo
    Marie Curie skrev 2007-08-15 09:42:10 följande:
    För det första betyder "pulla" när en kille smeker och pillar på en tjejs könsorgan.För det andra - du skriver att "snippa" är förskönat och pluttinuttigt, och att "pulla" är gulligt!Så gulligt är ok, men förskönat och pluttinuttigt är inte ok? Vad pratar du om egentligen?
    Jo jag menar att pulla säger ju många... för mig heter det snopp o pulla och jag förknippar inte alls det med erat ord vad det betyder.

Jag tycker snippa låter så fel.. som man bara hittat på ett namn för att det ska låta gulligt, förstår du hur jag tänker?

Ungefär som man skulle säga snippa och pillesnoppen? Säger du snippa om din egen oxå? Det ska väll vara ett namn som passar strora som små o det gör pulla tycker jag.
    Jag säger iallafall pulla
Svar på tråden Pulla, är det så hemskt namn?