• Litheo

Pulla, är det så hemskt namn?

Vi säger snopp o pulla om könen.
    Är det så hemskt namn?
    Jag tycker defenitivt att det är motsatsorden till varandra.
    Varför ska flickkönet förskönas så hemskt.. som tex snippa.. vem fasen har hört det ordet förr? Tycker det är löjligt!!! Allt ska vara så pluttinuttigt men det är kön vi pratar om. Varför kan man inte bara så säga det utan att det ska låta äckligt?
    Jag tycker pulla är ett gulligt namn iallafall!!!

Jag står för snopp o pulla o kommer uppfostra min son med de orden!

• Svar på tråden Pulla, är det så hemskt namn?
  • Åsa Ystad

Men snippa är väl inte "upptaget" av någon annan betydelse?! Som blomma, menar jag.

• adrenalin

Nu är det ju faktiskt så att det HETER snippa. ni får väl kalla det vad ni vill, kärt barn har mågna namn, huvudsaken barnen vet det riktiga ordet och inte bara ert egna hitte-på-ord.

och lär ni inte barnen själva så kommer dom lära sig på dagis, garanterat.

burriburr.wordpress.com - läs bloggen, den handlar om saker du gillar! :)
  • Lola Jämtland
    Kajsan skrev 2007-08-10 13:27:06 följande:
    Snippa står i SAOL, det ÄR ett ord.
    Precis.
    //Blir det nånsin våran tur.....
  • Serina

Ännu en som tycker att pulla är kvinnlig onani.

Jag är ovan vid snippa, men jag tycker att det är jättebra med ett ord för det kvinliga könet som inte förväxlas och inte (än) låter smutsigt eller fult.

• Litheo

Hrm.. kanske ska fundera på det då

• johandra

Ja pulla är inte rätt ord enligt mig..

för så många andra så är det även för mig en sexuell handling...eller en höna

Jag tycker oxå att snippa är ett konstigt ord,men vi har valt att använda oss av det iaf här hemma...Jag tror det är ovanan som spökar och ju fler som använder det desto vanligare och mer "normalt" blir det ju...Snopp var ju oxå ett nytt ord en gång i tiden..

så om alla kör på snippa så kommer det snart kännas lika rätt som snopp tror jag

Mamma till världens finaste Ella 060309 + syskon på väg v23
  • Lola Jämtland

Så glad jag blir över att så många har tagit ordet snippa till sig o vågar o vill använda det!

//Blir det nånsin våran tur.....
  • lineberg

Jag måste säga att jag aldrig någonsin har hört någon använda ordet snippa! Jag tycker det låter onaturligt och tillgjort. Skulle ni själva kunnna säga till er gynekolog; -Du jag har lite problem med min snippa, eller till din partner; -älskling det känns så skönt i min snippa, NEJ tror inte det och då ska inte våra barn heller behöva använda dessa förlöjligade ord! Varför ska man alltid hitta på namn till kvinnans könsorgan som låter som de är till för att dölja vad det egentligen är. Det är inte konstigt att män alltid har varit så öppna med sin sexualitet och kvinnor tvärtom eftersom det är de förutsättningarna vi växer upp i. När jag var liten kallade min mamma kvinnans könsorgan för "smulan", vilket jag kommer ihåg att jag även som liten tyckte kändes väldigt fruktansvärt konstigt att säga, speciellt när jag började växa upp så känndes "smulan" väldigt flickigt och jag kunde inte alls relatera till det. Varför ska man alltid "gulla till" allt som har med tjejer att göra. Jag tycker att vi ska låta våra tjejer förstå att de är sexuella varelser precis som killarna, och då menar jag inte att vi ska börja prata om sex i tidig ålder utan bara sluta och "gulla till" det så.
    Varför inte använda ord som klitoris, slida och underliv som är neutrala ord som man kan använda både som vuxen och barn.

• Shorona

Jag skulle inte kalla det pulla... pulla är för mig en sexuell handling som så många fler tycker.

Skulle kalla det Snippa eller Snusa. Jag är uppväxt med ordet Snusa!

Stolt mamma till Nicke-lilltroll! 061103
Svar på tråden Pulla, är det så hemskt namn?