Jag måste säga att jag aldrig någonsin har hört någon använda ordet snippa! Jag tycker det låter onaturligt och tillgjort. Skulle ni själva kunnna säga till er gynekolog; -Du jag har lite problem med min snippa, eller till din partner; -älskling det känns så skönt i min snippa, NEJ tror inte det och då ska inte våra barn heller behöva använda dessa förlöjligade ord! Varför ska man alltid hitta på namn till kvinnans könsorgan som låter som de är till för att dölja vad det egentligen är. Det är inte konstigt att män alltid har varit så öppna med sin sexualitet och kvinnor tvärtom eftersom det är de förutsättningarna vi växer upp i. När jag var liten kallade min mamma kvinnans könsorgan för "smulan", vilket jag kommer ihåg att jag även som liten tyckte kändes väldigt fruktansvärt konstigt att säga, speciellt när jag började växa upp så känndes "smulan" väldigt flickigt och jag kunde inte alls relatera till det. Varför ska man alltid "gulla till" allt som har med tjejer att göra. Jag tycker att vi ska låta våra tjejer förstå att de är sexuella varelser precis som killarna, och då menar jag inte att vi ska börja prata om sex i tidig ålder utan bara sluta och "gulla till" det så.
Varför inte använda ord som klitoris, slida och underliv som är neutrala ord som man kan använda både som vuxen och barn.