• Litheo

Pulla, är det så hemskt namn?

Vi säger snopp o pulla om könen.
    Är det så hemskt namn?
    Jag tycker defenitivt att det är motsatsorden till varandra.
    Varför ska flickkönet förskönas så hemskt.. som tex snippa.. vem fasen har hört det ordet förr? Tycker det är löjligt!!! Allt ska vara så pluttinuttigt men det är kön vi pratar om. Varför kan man inte bara så säga det utan att det ska låta äckligt?
    Jag tycker pulla är ett gulligt namn iallafall!!!

Jag står för snopp o pulla o kommer uppfostra min son med de orden!

• Svar på tråden Pulla, är det så hemskt namn?
  • sanndris

Tänker också på något helt annat än könet, och pulla är ett fruktansvärt ord även på den "aktiviteten"..

• TheSunset
    nattfly skrev 2007-08-10 13:07:22 följande:
    ohhh jag kan förstå om en del reagerar med tanke på att pulla, pullar används ju som beskrivning på när mannen kör med fingrarna i fi**anmen gillar ni namnet så gör ni och då är det ju upp till er
    Precis va jag tänkte....haha
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) Hampus 990910 & Julia 061101 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Litheo
    nattfly skrev 2007-08-10 13:07:22 följande:
    ohhh jag kan förstå om en del reagerar med tanke på att pulla, pullar används ju som beskrivning på när mannen kör med fingrarna i fi**anmen gillar ni namnet så gör ni och då är det ju upp till er
    Ja jag vet att den del tänker så men dte är ju inte det som det handlar om. Klart man alltid kan förknippa ord med andra men när det handlar om ett ord på ett kön.

Pulla
    Snopp

• Litheo
    Åsa Ystad skrev 2007-08-10 13:08:24 följande:
    Vad är det för fel på snippa, då?
    INgen vet ju vad det är,,,, fråga din mormor vad snippa är får du se vad hon säger! Jag stod som ett frågetecken när jag hörde det ordet.

Inte 17 ändrar man väll namn på kroppsdelar för vi är i 2000-talet. Ska ben och armar byta nman oxå kanske. Löjligt!
  • Sommaren22juni1979

Pulla = göra det skönt för tjejens underliv ..

Så jag hade aldrig kunnat kalla min dotters underliv för Pulla..
    Vi säger snippa , o har alltid gjort det , o vill man inte försköna det så säger man helt enkelt bara vagina , det är ju det rätta ordet ...

Pulla är ju oxå ett annat ord för snippa = försköning ..

En liten ängel sa till mig i mina drömmar .... snart .. snart ska du få din önskan...
  • Åsa Ystad

Min mormor skulle nog inte veta vad pulla var heller...

• Lucky Me

Vi säger Lisa.

Blir väldigt förvirrat eftersom vi har en nära vän som heter just så he he

Svar på tråden Pulla, är det så hemskt namn?