• Litheo

Pulla, är det så hemskt namn?

Vi säger snopp o pulla om könen.
    Är det så hemskt namn?
    Jag tycker defenitivt att det är motsatsorden till varandra.
    Varför ska flickkönet förskönas så hemskt.. som tex snippa.. vem fasen har hört det ordet förr? Tycker det är löjligt!!! Allt ska vara så pluttinuttigt men det är kön vi pratar om. Varför kan man inte bara så säga det utan att det ska låta äckligt?
    Jag tycker pulla är ett gulligt namn iallafall!!!

Jag står för snopp o pulla o kommer uppfostra min son med de orden!

• Svar på tråden Pulla, är det så hemskt namn?
  • stiäärna

Jag tycker "slida" är ett bra ord på det kvinnliga könsorganet.

"Pulla" där jag kommer ifrån betyder också kvinnlig onani/petting.
    Inget jag skulle säga till ett barn iallafall.

• Kajsan
    stiäärna skrev 2007-08-10 15:03:40 följande:
    Jag tycker "slida" är ett bra ord på det kvinnliga könsorganet."Pulla" där jag kommer ifrån betyder också kvinnlig onani/petting.Inget jag skulle säga till ett barn iallafall.
    Varför Slida just, varför inte inre blygdläpp eller klitoris?
  • adrenalin
    Jag tycker "slida" är ett bra ord på det kvinnliga könsorganet."Pulla" där jag kommer ifrån betyder också kvinnlig onani/petting.Inget jag skulle säga till ett barn iallafall.
    tycker slida är ganska dåligt för det syftar inte på hela paketet så att säga.
    burriburr.wordpress.com - läs bloggen, den handlar om saker du gillar! :)
  • Caro Lin e
    Men inte ska väl barnet torka sig om slidan när det gått på toaletten?
  • stiäärna

För mig är "slida" hela paketet tills vidare...
    De mer detaljerade delarna ska barnen lära sig i skolan tycker jag. Ser ingen anledning till varför en femåring ska veta vad en klitoris är till exempel.

• adrenalin
    stiäärna skrev 2007-08-10 15:08:52 följande:
    För mig är "slida" hela paketet tills vidare... De mer detaljerade delarna ska barnen lära sig i skolan tycker jag. Ser ingen anledning till varför en femåring ska veta vad en klitoris är till exempel.
    så då är det bättre att de lär sig fel, att de tror att slidan är både inre och yttre blygdläppar etc?

Det är ju som att kalla munnen för tungan eller nåt.
    burriburr.wordpress.com - läs bloggen, den handlar om saker du gillar! :)
  • Kajsan
    stiäärna skrev 2007-08-10 15:08:52 följande:
    För mig är "slida" hela paketet tills vidare... De mer detaljerade delarna ska barnen lära sig i skolan tycker jag. Ser ingen anledning till varför en femåring ska veta vad en klitoris är till exempel.
    Slidan är ju inte hela paketet, varför vill du lära barnen fel?
    Det är ju som att kalla huvudet för näsan
  • babyblue68

snippa är tycker jag det löjligaste "namnet" på det kvinnliga könsorganet. Ungefär som "lingonvecka" det låter så pryd

• stiäärna
    adrenalin skrev 2007-08-10 15:10:32 följande:
    så då är det bättre att de lär sig fel, att de tror att slidan är både inre och yttre blygdläppar etc? Det är ju som att kalla munnen för tungan eller nåt.
    Alltså jag vet inte hur intresserad du var av ditt könsorgan när du var liten men jag brydde mig inte så jäkla mycket. "Slida" är ju bara ett samlingsord tills de är gamla nog att lära sig på biologin om inre och yttre blygdläppar, klitoris, äggledare, livmoder osv.
    Tycker du det är viktigt med de detaljerade delarna när barnen är små? Att lära pojkar om sin sädesledare också? Varför liksom??
  • Ellpi
    stiäärna skrev 2007-08-10 15:14:25 följande:
    Alltså jag vet inte hur intresserad du var av ditt könsorgan när du var liten men jag brydde mig inte så jäkla mycket. "Slida" är ju bara ett samlingsord tills de är gamla nog att lära sig på biologin om inre och yttre blygdläppar, klitoris, äggledare, livmoder osv. Tycker du det är viktigt med de detaljerade delarna när barnen är små? Att lära pojkar om sin sädesledare också? Varför liksom??
    Man måste inte lära dem vad all delar heter men slida är ju inte ett samlingsord!
Svar på tråden Pulla, är det så hemskt namn?