• Litheo

Pulla, är det så hemskt namn?

Vi säger snopp o pulla om könen.
    Är det så hemskt namn?
    Jag tycker defenitivt att det är motsatsorden till varandra.
    Varför ska flickkönet förskönas så hemskt.. som tex snippa.. vem fasen har hört det ordet förr? Tycker det är löjligt!!! Allt ska vara så pluttinuttigt men det är kön vi pratar om. Varför kan man inte bara så säga det utan att det ska låta äckligt?
    Jag tycker pulla är ett gulligt namn iallafall!!!

Jag står för snopp o pulla o kommer uppfostra min son med de orden!

• Svar på tråden Pulla, är det så hemskt namn?
  • Marie Curie
    Litheo skrev 2007-08-15 12:41:42 följande:
    Jo jag menar att pulla säger ju många... för mig heter det snopp o pulla och jag förknippar inte alls det med erat ord vad det betyder. Jag tycker snippa låter så fel.. som man bara hittat på ett namn för att det ska låta gulligt, förstår du hur jag tänker? Ungefär som man skulle säga snippa och pillesnoppen? Säger du snippa om din egen oxå? Det ska väll vara ett namn som passar strora som små o det gör pulla tycker jag. Jag säger iallafall pulla
    *Jag har aldrig hört någon säga pulla om könsorganet (förutom det man gör för tillfredsställelse).

*Att förknippa med något och vad ordet betyder är två skilda saker. Även om DU förknippar ordet med något (vilket är helt personligt) så betyder det fortfarande onani för gemene man.

*Jag har svårt att någon har hittat på ordet snippa bara för att det låter gulligt. Snarare ska det nog efterlikna ordet snopp. Pulla, är det o-gulligt då menar du?

*Varför jämföra snippa med ord som pillesnoppen? Bättre att jämföra pillesnoppen med "snippelippen" i så fall, eller pillepullan...

*Jag säger snippa om jag pratar om små flickors kön, eller när jag pratar om mitt kön med mitt barn. När jag pratar med vuxna om kvinnors kön säger jag vagina eller slida.

På samma sätt säger jag snopp om små pojkars kön, eller om vuxna killars kön när jag talar med mitt barn. Annars säger jag penis.

*Varför måste det passa alla åldrar? Då kan man ju lika gärna säga vagina och penis, för det är det könsorganen heter.

*Pulla passar inte på något kön...
  • Pumpkin
    Mitsuko skrev 2007-08-15 15:57:10 följande:
    ungefär som pömsig som betyder sexuelt utmattad=)
    Fast det gör det ju inte, det är bara en allmän missuppfattning... susning.nu/P%F6msig
  • Pumpkin
    Pumpkin skrev 2007-08-15 16:07:59 följande:
    Fast det gör det ju inte, det är bara en allmän missuppfattning... susning.nu/P%F6msig
    Eller ja, enligt SAOL gör det inte det eftersom ordet inte finns med där.
  • Helena Gordon

För mig är ordet pulla vanligt för det kvinnliga könsorganet. kanske beror lite på vart man bor!?

• FannyJakobochJulius
    Birry skrev 2007-08-15 14:07:23 följande:
    Överlag är ordet väldig befäst idag med tanke på hur kort tid det funnits, de som inte "trivs" är i minoritet om man ser på de som har barn/jobbar med barn...Resten får fråga sig vad som är viktigast, att de känner sig 100% bekväma med ett ord eller att vi ger flickor samma rättighet till en bra namn på sitt kön som killar har...?
    i dina hemtrakter kanske.. dock ej vart jag kommer ifrån och ej där jag bor nu!!!
  • Vilde Antonie
    Sasson skrev 2007-08-15 16:08:39 följande:
    Hehe, läste rubriken och trodde du menade som namn på ett BARN
    hehe.. ja det gjorde jag också. Jag säger NUTTA:)
  • mamma grisen

vi har också kallat organet för pulla : inget konstigt tycker vi... jag tycker att det alltid blir mer laddat vad man ska kalla det kvinliga organet mot det manliga ... och en del ger organet ett namn som ingen vet vad det betyder!!! det är lättare att säga snopp tycker nog många...

• moje

Ha,ha...
    När jag läste rubriken trodde jag först att någon ville döpa sin dotter till pulla..........

Svar på tråden Pulla, är det så hemskt namn?