• Litheo

Pulla, är det så hemskt namn?

Vi säger snopp o pulla om könen.
    Är det så hemskt namn?
    Jag tycker defenitivt att det är motsatsorden till varandra.
    Varför ska flickkönet förskönas så hemskt.. som tex snippa.. vem fasen har hört det ordet förr? Tycker det är löjligt!!! Allt ska vara så pluttinuttigt men det är kön vi pratar om. Varför kan man inte bara så säga det utan att det ska låta äckligt?
    Jag tycker pulla är ett gulligt namn iallafall!!!

Jag står för snopp o pulla o kommer uppfostra min son med de orden!

• Svar på tråden Pulla, är det så hemskt namn?
  • TyraPaloma

Jag hatar dessa ihopsnickrade namn. Allt från pumpan, till pullan, muffen etc etc. Listan ju för fan bli en mil lång. Kul när man ska försöka diskutera pullan med någon och denna inte fattar, för de sa ju muffan hemma!!

Nä snippan använder de på dagis och jag har tvingat mig själv att vänja mig vid det. För mig är det viktigare att det finns ETT namn som är neutralt. Hela familjen använde ordet "snippa".

Heja snippan!

• Gul13

Att pulla någon betyder för mig att någon smeker någon på ett kvinnligt könsorgan. I det fallet är pulla ett verb.
    Ska man göra pulla till ett substantiv (är det substantiv då?) så blir det höna.

Så är det i min språkvärld. Så jag tycker det blir fel. Men jag har än så länge inte hittat något bra ord för det kvinnliga könsorganet. Muff är väl det jag tycker minst illa om men då tänker jag mest på rattmuff Snippa kommer jag aldrig att använda.

• Agni

Vi säger pulla och penis i våran familj! Om hönor säger vi höna

Lovas mamma
  • piixelslyna

Pulla är inte ett namn, det är något man gör.

• Helena Gordon

namn och namn... det är något man har!

• knodden och vi

pulla är nått annat för mig det är nått man gör, absolut.Hemlis

• piixelslyna
    Slusska skrev 2007-08-15 15:28:37 följande:
    namn och namn... det är något man har!
    Vadå har? Pulla är något man gör med sitt könsorgan!
    sv.wikipedia.org/wiki/Pulla
  • Frosk

Pulla är för mig något man gör. fingerpulla, och passar enligt mig inte alls på en flickas kön. Snippa känns ovant att säga än så länge men jag kommer använda det ordet ändå för jag vet inget bättre alternativ.

Svar på tråden Pulla, är det så hemskt namn?