• Litheo

Pulla, är det så hemskt namn?

Vi säger snopp o pulla om könen.
    Är det så hemskt namn?
    Jag tycker defenitivt att det är motsatsorden till varandra.
    Varför ska flickkönet förskönas så hemskt.. som tex snippa.. vem fasen har hört det ordet förr? Tycker det är löjligt!!! Allt ska vara så pluttinuttigt men det är kön vi pratar om. Varför kan man inte bara så säga det utan att det ska låta äckligt?
    Jag tycker pulla är ett gulligt namn iallafall!!!

Jag står för snopp o pulla o kommer uppfostra min son med de orden!

• Svar på tråden Pulla, är det så hemskt namn?
  • Machapuchare

Jag är glad att det äntligen finns ett bra, vedertaget namn på flickornas könsorgan, nämligen "snippa". Att fler och fler använder det gör att flickorna slipper skämmas för vad de har mellan benen!!
    Hoppas att fler vänjer sig vid detta ord och börjar använda det även om det alltid är svårt att vänja sig vid nya ord!

• Kina79

Jag håller helt med Marie Curie!

Snippa är det ord som rekommenderas av RFSL och finns dessutom men i svenska akademins ordlista.

• Jess83

hihi pulla förknippar jag med ja när man pillar på sig själv eller låter någon annan göra det.. lite snuskigt org tycker jag. Snippa är gulligt och använs av många..

(¯`°?.¸ ღ Julius kom till världen 24/5/2007ღ ¸.?°´¯)
  • Ellieott

jag tycker pulla är att onanera. Men sen kan man ju säga det om hönor eller snygga tjejer också...

tycker att det kvinnliga könsorganet ska få ett namn som inte betyder något annat för någon. Snippa är helt okej tycker jag. I våran släkt säger vi spurra, och det tycker jag också är bra.

• M1FFY

Marie Curie skrev 2007-08-15 16:07:06 följande:

*Jag har aldrig hört någon säga pulla om könsorganet (förutom det man gör för tillfredsställelse).*Att förknippa med något och vad ordet betyder är två skilda saker. Även om DU förknippar ordet med något (vilket är helt personligt) så betyder det fortfarande onani för gemene man.*Jag har svårt att någon har hittat på ordet snippa bara för att det låter gulligt. Snarare ska det nog efterlikna ordet snopp. Pulla, är det o-gulligt då menar du?*Varför jämföra snippa med ord som pillesnoppen? Bättre att jämföra pillesnoppen med "snippelippen" i så fall, eller pillepullan...*Jag säger snippa om jag pratar om små flickors kön, eller när jag pratar om mitt kön med mitt barn. När jag pratar med vuxna om kvinnors kön säger jag vagina eller slida.På samma sätt säger jag snopp om små pojkars kön, eller om vuxna killars kön när jag talar med mitt barn. Annars säger jag penis.*Varför måste det passa alla åldrar? Då kan man ju lika gärna säga vagina och penis, för det är det könsorganen heter.*Pulla passar inte på något kön...
    Ha ha, jag har aldrig någonsin hört någon kalla onani för pulla! Däremot är det VÄLDIGT vanligt som namn för slida där jag kommer ifrån. Säger man pulla här vet alla vad man menar. Skulle aldrig säga snippa till min dotter, det låter ju lite äckligt tycker jag. Tänker på en sås-snipa.
  • Trollslända

Pulla är för mig ngt helt annat (som några andra skrivit...)
    Här hemma säger vi slida och snopp...ja åsså snipa fast jag egentligen inte gillar det...men det används på dagis och min son har börjat säga det så vad gör man?

Snopp och slida fick jag lära mig i biologin i skolan och så får det bli!

♥ Capers mamma har bytt nick...♥
  • delfin73

Marie Curie; HEJJAR PÅ DIG ,håller med fullständigt!!!!!
    som sagt pulla,är ju ngt HELT annat .

sockerkakan;instämmer till 100%!!
    till att börja med FATTAR jag inte vart ordet kommer ifrån,vadå fram och bak stjärt????,man kan ju liksom inte ha fram snopp och bak snopp .
    för stjärt är ju faktiskt samma ord som : bak,rumpa,häck,gump, röv om man vill vara grov etc etc......
    får säkert skäll av en del nu då antagligen vissa anser att jag väl bara är en dryg feminist, men JAG VÄGRAR lära min dotter att vi ska avköna oss helt,och säga att vi bara har en rumpa!!! punkt slut .

• Ylle

att kalla snippan för pullan är ju som att kalla snoppen för "runken".

• Marie Curie
    Ylle skrev 2007-08-23 15:01:03 följande:
    att kalla snippan för pullan är ju som att kalla snoppen för "runken".
    De nya orden för små flickors och pojkars könsorgan - pulla och runk!
Svar på tråden Pulla, är det så hemskt namn?